پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مهدی نجم - سمنان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان، لازمه انجام کار جدی و خوب در عرصه پژوهش را برگزاری دوره های دانش افزایی پژوهشی برای اساتید دانست و گفت: با ارتقای سطح پژوهشی اساتید، طلاب نیز تشویق و ترغیب خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی نجم، مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان در هم اندیشی برگزاری جشنواره علامه حلی در استان سمنان، با اشاره به جایگاه پژوهش در حوزه های علمیه، گفت: علمای بزرگ دارای تالیفات مرجعی هستند که همگان از جمله دانشگاهیان نیز از آنها بهره می برند.

وی ادامه داد: ارتقاء رتبه علمی اساتید دانشگاه متوقف بر ارائه مقالات علمی پژوهشی است، همین موضوع موجب رشد پژوهشی اساتید دانشگاه و مجموعه دانشگاهیان شده است، لذا بایستی کارهای پژوهشی بهتر و جدی تری انجام دهیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان، لازمه انجام کار جدی و خوب در عرصه پژوهش را برگزاری دوره های دانش افزایی پژوهشی برای اساتید دانست و گفت: با ارتقاء سطح پژوهشی اساتید، طلاب نیز تشویق و ترغیب خواهند شد. البته دوره های دانش افزایی هم در سطح اساتید و هم در سطح طلاب در حال برگزاری است اما باید به صورت جدی تری دنبال شود.

وی افزود: برای ترغیب طلاب و اساتید به مسئله پژوهش بایستی مشوق هایی در نظر گرفته شود؛ در جشنواره علامه حلی امسال اتفاق مبارکی اتفاق افتاده این که امکان شرکت اساتید دارای ۵۰ سال را در نظر گرفته‌اند و همین موضوع باعث بالا رفتن آمار آثار ورودی به جشنواره شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان یادآور شد: طلاب بدانند که یکی از راه های ایجاد درآمد، همین کارهای تحقیقاتی و پژوهشی خواهد بود.

در ادامه جلسه، معاونین پژوهش حوزه علمیه برادران و خواهران استان سمنان، حجت‌الاسلام‌ سلطانیه و خانم سالم به بیان گزارشی آماری از جشنواره علامه حلی در سال های گذشته ارائه دادند.

در پایان جلسه، تفاهم نامه همکاری بین حوزه علمیه خواهران و برادران استان در زمینه برگزاری جشنواره علامه حلی به امضاء رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha