یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
امام‌جمعه سلفچگان

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان به بیان روایتی از یکی از مراجع عظام پرداخت و گفت: مرحوم آیت‌الله صافی گلپایگانی، از مراجع تقلید گفته بودند: در بعضی دیدارها، برخی بانوان درخواست دارند تا عبای مرا ببوسند، من به آنها می‌گویم چادر شما از عبای من مقدس‌تر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام غروی امام‌جمعه سلفچگان در خطبه‌های نمازجمعه این شهر با اشاره به روایتی از حضرت محمد (ص) اظهار داشت: رسول خدا (ص) به نزد مردی رفت تا از او عیادت کند؛ او از بیماری شکایت داشت و آرزوی مرگ می‌کرد. رسول خدا (ص) به او فرمود: آرزوی مرگ نکن؛ زیرا اگر نیکوکار باشی، بازنده بودن نیکی‌ای به نیکی‌هایت افزوده می‌شود و اگر گناهکار باشی فرصت می‌یابی از گناهانت عذرخواهی کنی؛ پس آرزوی مرگ نکنید.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود ادامه داد: هنگامی که امیرالمؤمنین (ع) در جنگ جمل پیروز شدند، یکی از یاران به حضرت عرض کرد: دوست می‌داشتم برادرم فلانی همراه ما بود تا شاهد پیروزی‌های الهی بر دشمنان که خدا نصیب شما کرده است، بوده باشد، امام (ع) فرمود: آیا قلب و فکر و علاقه برادرت با ماست؟ او در پاسخ عرض کرد: آری. امام علی (ع) فرمود: او نیز به طور مسلّم در این صحنه حضور داشته است. نه‌تنها او حضور داشته بلکه گروه‌هایی در لشکر ما حضور داشتند که هم‌اکنون در صلب پدران و رحم مادرانند. کسانی که زمان‌های آینده آنها را آشکار می‌سازد و ایمان به‌وسیله آنها قوی و نیرومند می‌شود.

حجت‌الاسلام غروی افزود: امیرالمؤمنین (ع) مهم‌ترین پیوند در میان مؤمنان را پیوند مکتب (ولایت) می‌شمرد که از هر پیوند دیگری (نژاد، زبان، ملیت، حزب، خانواده و...) برتر و والاتر است و شعاع این پیوند الهی تمام زمان‌ها و مکان‌ها را فرامی‌گیرد و همه انسان‌های گذشته و امروز و آینده را در مجموعه الهی ولایت گرد هم می‌آورد.

وی سه‌شنبه ۲۱ تیر که سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب است را مهم برشمرد و گفت: جهاد عفاف؛ فریضه اول برای بانوان مسلمان است و در این میان میدان‌دار فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب در حوزه‌های فردی و اجتماعی جامعه، در ابتدا بانوان هستند و آن‌ها هستند که باید مریم‌وار (ع) وارد میدان مطالبه و پیگیری در حوزه الهی عفاف و حجاب شوند و «جهاد عفاف» کنند.

امام‌جمعه سلفچگان به بیان روایتی از یکی از مراجع عظام پرداخت و گفت: مرحوم آیت‌الله صافی گلپایگانی، از مراجع تقلید گفته بودند: در بعضی دیدارها، برخی بانوان درخواست دارند تا عبای مرا ببوسند، من به آنها می‌گویم چادر شما از عبای من مقدس‌تر است، زنی که چادر بر سر دارد، به‌نوعی امربه‌معروف می‌کند و ارزشش بسیار بیشتر از عبای علماست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احسنت IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان به بیان روایتی از یکی از مراجع عظام پرداخت و گفت: مرحوم آیت‌الله صافی گلپایگانی، از مراجع تقلید گفته بودند: در بعضی دیدارها، برخی بانوان درخواست دارند تا عبای مرا ببوسند، من به آنها می‌گویم چادر شما از عبای من مقدس‌تر است
  • چادری IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    چادری بودن یعنی پاسداشت نعمت گران بهای خداوندی
  • تضعیف IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    خداوندا هر دست و قلمی که دنبال تضعیف حجاب، حیا و عفت است، قلم فرما
  • تاسی IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    تاسی از بانوی عالمین علیهاالسلام=سعادت
  • اقدس IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    0 0
    امام‌جمعه سلفچگان به بیان روایتی از یکی از مراجع عظام پرداخت و گفت: مرحوم آیت‌الله صافی گلپایگانی، از مراجع تقلید گفته بودند: در بعضی دیدارها، برخی بانوان درخواست دارند تا عبای مرا ببوسند، من به آنها می‌گویم چادر شما از عبای من مقدس‌تر است، زنی که چادر بر سر دارد، به‌نوعی امربه‌معروف می‌کند و ارزشش بسیار بیشتر از عبای علماست
  • محمد IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    0 0
    چرا غیر مستقیم؟؟ بانوان محجبه و مخصوصا چادری، با عمل و رفتار خود و مستقیما امر به معروف میکنند.