یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست خبری همایش بین المللی «امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز» -حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی

حوزه/ تبیین امر ولایت و مهدویت یکی از الزامات علمی و تبلیغی عصر حاضر است.در عصر غیبت نیز امنیت دنیا و آخرت ما در گرو توحیدی است که ملازم با امامت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین لک زایی در آیین رونمایی از پوستر همایش بین المللی «مهدویت و انتظار در اندیشه آیت الله العظمی صافی گلپایگانی» پیش از ظهر امروز به همت پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی و مرکز همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی در قم برگزار شد گفت: از ضروریات اسلام، اجرای فروع دین توأم با اصول آن به ویژه امامت است؛ در حدیث سلسلة الذهب بر این نکته تأکید شده است که توحید برای راهگشا بودن باید توأم با امامت باشد.
معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: در عصر غیبت نیز امنیّت دنیا و آخرت ما در گرو توحیدی است که ملازم با امامت باشد؛ پس، از تکالیف ماست که در باب امامت، مهدویت و عوامل زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عج) بیاندیشیم.
حجت الاسلام والمسلمین لک زایی سبک زندگی مورد رضایت امام زمان(عج) را از الزامات زندگی امروز برشمرد و خاطرنشان کرد: در سوره های توبه، صف و فتح آیه ای مشابه و مرتبط با مهدویت آمده است که دنباله آن متفاوت می باشد؛ در آثار مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(ره) این آیه به خوبی مورد توجه و تفسیر واقع شده است.
وی با طرح این سوال که "باید دید که اسلام چه زمانی جهانی می شود؟" گفت: اندیشمندان متعددی مصداق تام این واقعه را هنگام ظهور آقا امام‌زمان(عج) می دانند و با این نگاه افق روشنی پیش روی ما قرار می گیرد.
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان داشت: باید دید آیا در جهان ما که رو به جلوست، بسط ولایت را هم خواهد داشت. از لوازم بسط توحید، بسط ولایت است.
وی با اشاره به تبعید حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۳ به خارج از کشور افزود: باید دانست که بسط ولایت در جامعه ایران به گونه ای اتفاق افتاد که حدود ۱۵ سال بعد از آن دیکتاتوری که امام راحل را تبعید کرده بود، خودش پا به فرار گذاشت.
حجت الاسلام والمسلمین لک زایی اظهار کرد: ما امروز کسانی را داریم در زمره یاران اهل بیت(ع) که می گویند اگر شما نیز عرصه را رها کنید ما رها نمی کنیم.
وی گفت: تبیین امر ولایت و مهدویت یکی از الزامات علمی و تبلیغی عصر حاضر است.
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با تأکید بر برنامه ریزی پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی در زمینه بررسی اندیشه های مهدوی بزرگان دین و جامعه اسلامی عنوان داشت: این برنامه از چند سال پیش و با بررسی اندیشه های مقام معظم رهبری و سپس شهید حاج قاسم سلیمانی پایه ریزی شد و امسال نیز با محوریت اندیشه های آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(ره) برگزار می گردد.
وی با اشاره به لزوم مشارکت طلاب و پژوهشگران در این همایش ادامه داد: هرکدام از ما می توانیم با حضور در این همایش به نحوی در زمینه دغدغه های مهدوی سهیم شویم و فلسفه ارسال رسل را به سهم خود دنبال کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha