یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست الزامات قرارگیری ایران جزو ۱٠ کشور برتر در هوش مصنوعی

حوزه/ برای برتری یافتن در حوزه هوش مصنوعی در دنیا باید دانست که با کپی از کارهای آمریکا نمی‌توان به رشد رسید چون تداوم وضعیت کنونی فضای مجازی باعث فروپاشی آمریکا و همچنین آن‌ها که رهرو آمریکا هستند می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر روح‌الله رحمانی از مدیران سابق شرکت‌های مایکروسافت و آمازون در صد و پانزدهمین نشست از سلسله نشست‌های علمی دین و فضای مجازی که با موضوع «الزامات قرارگیری ایران جزو ۱٠ کشور برتر در هوش مصنوعی» چهارشنبه شب به صورت حضوری و برخط برگزار شد، اظهار کرد: روایتی است که اگر علم ۲۷ بخش باشد، تا پیش از ظهور حضرت ولیعصر(عج) بشر تنها به دو بخش آن دست یافته است و ۲۵ بخش آن پس از ظهور حضرت باز می‌شود.

وی ادامه داد: اگر ایران می‌خواهد جزو ۱٠ کشور برتر در زمینه هوش مصنوعی باشد باید چهار چالش اساسی فضای مجازی را شناخته و برای حل آن راهی بیاید.

کارشناس هوش مصنوعی اضافه کرد: نخستین چالش از چهار چالش مهم فضای مجازی این است که آنچه امروز به عنوان فضای مجازی وجود دارد تا ۱٠ سال دیگر هم نمی‌تواند ادامه داشته باشد چون باعث فروپاشی تمدن می‌شود.

رحمانی تصریح کرد: فیلتر کردن فضای مجازی بدترین راه حل است چون پاک کردن صورت مسئله به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه مبحث سرعت داده یا سرعت اطلاعات دومین چالش فضای مجازی است یعنی برخی محتوا با سرعت پایین‌تر و برخی محتوا با سرعت بیشتر پخش می‌شود افزود: اغلب مطالب مروج هیجان، خشونت، شهوت و ... با سرعتی ۹ برابر بیشتر از سرعت نشر مطالب مفید منتشر می‌شود.

کارشناس هوش مصنوعی مطرح کرد: سومین چالش فضای مجازی، خود محتواست.

رحمانی اذعان کرد: سخت‌افزارها چهارمین چالش فضای مجازی هستند چون سخت‌افزارهایی که به این منظور ساخته شده‌اند برای فرد است، یعنی فردگرایی در ذات آن نهادینه شده است و خانواده در آن هیچ مفهومی ندارد.

وی بیان کرد: برای برتری یافتن در حوزه هوش مصنوعی در دنیا باید دانست که با کپی و پیست از کارهای آمریکا نمی‌توان به رشد رسید؛ چون تداوم وضعیت کنونی فضای مجازی باعث فروپاشی آمریکا و همچنین آن‌ها که رهرو آمریکا هستند می‌شود.


کارشناس هوش مصنوعی عنوان کرد: در فضای مجازی چیزی به اسم حق تعریف نشده و چیزی مرتبط با آن نیز طراحی نشده است؛ بر عهده جمهوری اسلامی ایران است که چیزی را طراحی کند که حق و باطل را شفاف و آن‌ها را منفک از یکدیگر سازد.

رحمانی تشریح کرد: اصول ریاضیاتی که برنامه‌های مجازی آمریکایی در دل آن پخته شده است نمی‌تواند با زدن برچسب ایرانی-اسلامی تغییر داده شود بلکه باید از پایه روی هوش مصنوعی کار کرد و طراحی‌ها را اسلامی پیش برد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha