چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
احمدیان

حجت‌الاسلام  احمدیان از برگزاری نمایشگاه «روایت تبلیغ» مبتنی بر دستاوردها و ظرفیت های دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ویژه متولیان و مدیران مجموعه های فرهنگی و پژوهشی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام عبدالرسول احمدیان صبح امروز در نشست خبری «روایت تبلیغ» نمایشگاه دستاوردهای دفتر تبلیغات اسلامی در تابستان ۱۴۰۱ اظهار کرد: مسائلی که امروز تحت مشکلات فرهنگی با آن مواجه هستیم، راهکارهای متعدد و پیچیده می طلبد.

وی با اذعان به اینکه اعزام مبلغ دیگر نمی تواند راهکار نهایی حل مسایل فرهنگی و دینی باشد، گفت: شناخت مسائل و راه های حل این مصائب از دغدغه های جدی ما است، لذا سعی شده براساس این دغدغه نوع مواجه و برنامه ریزی خود را با آنها تغییر دهیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان عنوان کرد: اعزام مبلغ گرچه از کارکردهای دیرینه دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان بوده، ولی یکی از ده ها فعالیت امروز نه دفتر تبلیغات اسلامی محسوب شده که اتفاقا حجم زیادی را به خود دیگر اختصاص نمی دهد.

وی عنوان کرد: ما برنامه ریزی های خود را در دفتر تبلیغات اسلامی، از کارکرد محوری به سمت مسئله محوری تغییر دادیم، در حالی که اغلب مجموعه های فرهنگی کشور کارکرد محور هستند، مشکل ما در کارکرد محوری این است که همه دستگاه ها کار خود را درست انجام می دادند ولی چه بسا نتیجه قابل قبول در نهایت حاصل نمی شود، چون پیوند کارکردهای دستگاه ها انجام نمی شود.

حجت الاسلام احمدیان خاطرنشان کرد: در دفتر تبلیغات اسلامی به این نتیجه رسیدیم که باید برنامه‌ریزی ها مسئله محور باشد که این مسائل از یک فرایند پژوهشی حاصل شده و سپس به روش نقطه زنی براساس ظرفیت ها، امکانات و توانمندی های سازمان اقدام و عملیاتی می شود، بنابراین اقدام به برگزاری نمایشگاه «روایت تبلیغ» برای تبیین این نوع برنامه ریزی فرهنگی کرده، چرا که این نوع برنامه ریزی در عرصه مجموعه های فرهنگی کشور کم نظیر و دفتر تبلیغات اسلامی در این عرصه پیشگام بوده است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به اشتراک گذاشتن تجربیات خود، استفاده از نظرات مدیران و مسئولان فرهنگی و هم افزایی بین دستگاه های دینی را از اهداف برگزاری نمایشگاه «روایت تبلیغ» دانست.

وی در ادامه با اشاره به اجرای مسئله محوری در موضوع طلاق زوجین ذیل مسائل خانواده، گفت: مصائب مختلفی در موضوع خانواده گنجانده می شود، ولی به عنوان مثال بحث طلاق و آمار بالای آن در پنج سال نخست زندگی به عنوان یک مسئله برای ما تعیین شد که براین اساس پژوهش ها و برنامه ریزی های خود را معطوف به این موضوع کردیم.

حجت الاسلام احمدیان یادآور شد: نمایشگاه «روایت تبلیغ» از بخش دومی مبنی بر تبیین کننده ظرفیت های دفتر تبلیغات اسلامی در ابعاد مختلف چون آموزش، پژوهش، مرکز ملی پاسخگویی به مسائل دینی، مرکز خلاقیت و نوآوری اشراق، فضای مجازی و هنر و رسانه نیز تشکیل شده است.

وی متذکر شد: نمایشگاه «روایت تبلیغ» از روز یکشنبه دوم مرداد ماه تا ۶مرداد ماه در سالن گلستان شهدا برگزار می شود و افتتاح آن ساعت۹صبح دوم مرداد با حضور استاندار انجام خواهد شد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: نمایشگاه «روایت تبلیغ» یک نمایشگاه نخبگانی و ویژه مدیران و متولیان مجموعه های پژوهشی و فرهنگی استان است، همچنین پیش بینی امضای تفاهم نامه های مختلف با مجموعه های متعدد را در حاشیه این نمایشگاه کرده ایم. .

وی با بیان اینکه تمرکز و تاکید ما در دفتر تبلیغات تقویت و حمایت از گروه های مختلف تبلیغی فعال در عرصه های متعدد با مخاطبین با رده های سنی گوناگون است، گفت: توصیه اکید ما بر گروه گرایی با تمرکز بر یک موضوع خاص و تولید محصولات است.

حجت الاسلام احمدیان در ادامه اشاره ای به کم و کیف اعزام مبلغین محرم امسال کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب براساس آیات قرآن کریم دستور جهاد تبیین را برای همه متولیان امور فرهنگی ابلاغ کردند.

وی افزود: در حقیقت رهبر معظم انقلاب دستوری را مبنی بر جهاد کبیر و تبیین ابلاغ کردند تا با تبیین صحیح بتوانیم به اهداف درست برسیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان عنوان کرد: جهاد تبیین، روشنگری صحیح روایت ها است، همیشه جنگ بین روایت ها از معضلات پیش روی ائمه اطهار(ع) و عالمان و مبلغین دینی در طول تاریخ اسلام بوده است.

وی ادامه داد: جهاد وقتی معنی می دهد که دشمنی مغرضانه و هدفمند در مقابل ما برنامه ریزی می کند که تبیین و روشنگری برنامه ریزی شده وظیفه ما می شود.

حجت الاسلام احمدیان اذعان کرد: واقعه عاشورا در حقیقت واقعه عظیمی است که به واسطه تبیین حضرت زینب (س) تکمیل شد و اسلام زنده ماند.

وی بیان کرد: در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان سعی شده است که با توجه به این راهبرد رهبری یک انسجام بیشتری را در رابطه با اعزام مبلغین دینی اتخاذ کنیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: دفتر تبلیغات اصفهان براساس رسالتی که برعهده دارد، در راستای جذب، آموزش و اعزام مبلغین اقدام می کند، لذا تیم تولید محتوای دفتر تبلیغات از ماه ها قبل کار خود را شروع کرده و کارگاه های مختلف مهارتی در موضوعات تفسیر، احکام شرعی، فرزند پروری، پاسخ به شبهات و مقابله با فرق انحرافی و عرفان های نوظهور را ویژه مبلغین برگزار کرده است.

وی عنوان کرد: امید، استقامت و غیرت دینی شعار امسال محرم دفتر تبلیغات اسلامی است که سعی شده با تکیه بر این شعار اعزام بیش از ۸۰۰مبلغ دینی برادر و ۲۰۰مبلغه خواهر را به سراسر کشور برنامه ریزی کند، گرچه تمرکز بر نقاط محروم استان و استان‌های همجوار است.

حجت الاسلام احمدیان ادامه داد: ۸۸گروه تبلیغی فعال در اعزام محرم امسال فعالیت خواهند کرد و در قالب گروه های جهادی و تبلیغی در راستای اهداف تبیین شده حرکت خواهند کرد.

وی ابراز کرد: به رسم هر سال گردهمایی بزرگ مبلغین اعزامی محرم در خیمه گلستان شهدا در روز سه شنبه چهارم مرداد با سخنرانی آیت الله خاتمی و با همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان و ائمه جمعه برگزار می شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تذکر داد: در هر سال یک آسیب شناسی از اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در اعزام ها انجام می شود و سپس برای سال آینده نواقص را رفع و نقاط قوت تاکید می شود، البته چون اعزام مبلغین یک فرایند بین دستگاهی است، قطعا مشکلاتی وجود دارد ولی سعی شده برای بهبود فرایند اعزام از نرم افزار های موجود در این عرصه برای بررسی و رصد اعزام بهره می بریم.

وی در پایان گفت: در محرم امسال ۴۰۰نقطه محروم استان شناسایی شده است که اعزام مبلغین در این ماه به صورت ویژه در این مناطق رقم خواهد خورد.

در پایان نشست از پوستر نمایشگاه «روایت تبلیغ» رونمایی شد.

اعزام ۱۰۰۰ مبلّغ در محرم امسال / برگزاری نمایشگاه «روایت تبلیغ» در اصفهان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha