جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
علامہ رانا محمد ادریس

حوزه/ رانا محمد ادریس گفت: پیامبر اکرم از طریق وحدت و برابری، نظام بزرگی از حقوق و وظایف را ابداع کرد که حمایت و احترام را برای هر یک از اعضای جامعه فراهم می‌کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» رانا محمد ادریس نائب رئیس جنبش منهاج القرآن پاکستان گفت: حتی پس از ۱۴ قرن، قوانین و دستورات اسلامی مانند اوائل اسلام تازگی دارد و تنها راه نجات از مشکلاتی که بشریت امروزه با آن مواجه است، پایبندی به قانون اساسی اسلام است که بهترین قانون در تاریخ بشریت است. وحدت و مساوات بارزترین ویژگی در قانون های اسلامی است.

وی اظهار داشت: اخلاق حضرت محمد(ص) باعث ایجاد هماهنگی میان مردم از ادیان و مذاهب مختلف شد. ایشان از طریق وحدت و برابری، نظام بزرگی از حقوق و وظایف را ابداع کرد که حمایت و احترام را برای هر یک از اعضای جامعه فراهم کرد.

رانا محمد ادریس گفت: اختلافات فرقه ای، زبانی و گروهی را می توان با پیروی و الگو قرار دادن سیره پیامبر گرامی از بین برد. حضرت محمد(ص) نظام حاکمیت قانون را با قدرت اجرا می کرد و تمایز بین فقیر و غنی را ریشه کن کرد.

وی با اشاره به دلایل نابودی جامعه تصریح کرد: ملت ها همیشه به دلیل بی عدالتی نابود می شوند. هر کس طرفدار خویشاوندی و رفتار ویژه برای افراد خاصی باشد، از اصول راهنمایی قرآن و سنت و فلسفه اساسی اسلام، عدول کرده است. بر اساس اسلام، همه شهروندان در برابر قانون یکسان هستند و باید با کرامت و احترام برابر رفتار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha