یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1036519
۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
کتاب منبع شناسی واقعه مباهله

حوزه/ کتاب "منبع شناسی واقعه مباهله" در ۲۴۰ صفحه و طی ۵ فصل به گزارش و معرفی منابع متعددی پیرامون واقعه مباهله پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب "منبع شناسی واقعه مباهله" در ۲۴۰ صفحه و طی ۵ فصل به گزارش و معرفی منابع متعددی پیرامون واقعه مباهله پرداخته است.

بر اساس این گزارش، در فصل اول کتاب، مباحثی در رابطه با جایگاه و اهمیت مباهله و عنایت مفسران محدثان، مورخان و متکلمان به آن آمده است.

فصل دوم به شناسایی کتب مرتبط به مباهله پرداخته شده و حدود ۸۰ کتاب عربی، فارسی، اردو و فرانسوی پیرامون مباهله معرفی شده است. کتبی که لزوما توسط شیعیان نوشته نشده و برخی از آنها توسط اهل سنت یا مسیحیان نگاشته شده است.

فصل سوم مختص پایان نامه های حول موضوع مباهله است و ۲۵ پایان نامه که به کلیت موضوع مباهله یا برخی زوایای این واقعه مهم ارتباط دارد، شناسانده شده است.

چهارمین فصل کتاب در زمینه "مقاله شناسی مباهله" است. در این فصل یکصد مقاله که حول محور مباهله به زبان های مختلف نوشته شده، معرفی گردیده است.

بالاخره اینکه آخرین فصل کتاب به ذکر چند مورد فعالیت انجام گرفته دیگر پیرامون مباهله مانند نرم افزار، تولیدات رادیویی تلویزیونی و نیز مباهله در آینه شعر عربی و فارسی اختصاص یافته است.

شایان ذکر است که کتاب منبع شناسی واقعه مباهله به کوشش محمد علی عسگری و محمدعلی نجفی تدوین شده و توسط انتشارات میراث ماندگار در تیرماه ۱۴۰۱ منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha