شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مراسم تکریم

حوزه/ آیین معارفه مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم و تکریم سجاد عمرانی، سرپرست سابق این استان با حضور عباس نعمتی، مدیرکل امور مجلس و استان‌های نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم معارفه مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم با حضور عباس نعمتی، مدیرکل امور مجلس و استان‌های نهاد کتابخانه های عمومی کشور و جمعی از کارکنان اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.

عباس نعمتی، مدیرکل امور مجلس و استان‌های نهاد کتابخانه های عمومی کشور ضمن اشاره به اهمیت روز مباهله، گفت: مدیران‌کل در استان‌ها نماینده دبیرکل نهاد هستند؛ به این معنا که همانگونه که دبیرکل محترم پاسخگوی مراجعین است، مدیران‌کل نیز پاسخگو و پیگیر مستمر مسائل و مشکلات مراجعان اعم از همکاران و اعضای کتابخانه ها هستند.

نعمتی افزود: مهم ترین رکن نهاد در حوزه کارکردی، امور کتابخانه ها است و سایر بخش ها نیز پشتیبان حوزه امور کتابخانه ها و امور کتابخانه ها نیز در خدمت اعضا هستند. کتابخانه ها نیز به اعضای فعال خود زنده هستند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت وظیفه کتابخانه های عمومی در خدمت به مردم گفت: یکی از ویژگی های مهم ما در نهاد این است که مستقیما به مردم خدمت می کنیم و می توانیم رضایت کاربران را در استفاده از خدمات ببینیم. در واقع اعتبار نهاد از خدمت به مردم است.

مدیرکل امور مجلس و استان‌های نهاد کتابخانه های عمومی کشور افزود: شناخت چندین ساله ای از آقای عمرانی دارم و گزارشی که امروز از فعالیت های ایشان ارائه شد، بیانگر تلاش هایشان در ارتقای فعالیت کتابخانه های عمومی استان است.

نعمتی همچنین در معارفه سرپرست جدید اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم گفت: آقای توکلیان نیز مدیری شناخته شده در عرصه فرهنگ کشور است و سال ها در عرصه های فرهنگی و مطبوعات سابقه دارد. وی شناخت کاملی در مورد مسائل نهاد کتابخانه های عمومی کشور دارد و امیدوارم که منشا خدمات زیادی برای استان قم باشد.

مهدی توکلیان سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم خدمت در شهر قم را توفیق دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم در ادامه تلاش های آقای عمرانی و همکاران ستادی استان قم که خدمات کتابخانه ای را در محله های کم برخوردار همچون محله نوبهار و شیخ آباد ارائه کردند، در مسیر خدمت به مردم استان گام برداریم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: خدمات کتابخانه های عمومی دیگر صرفا امانت کتاب نیست و نهاد کتابخانه های عمومی در تلاش است هم تراز با تعاریف جهانی، کتابخانه های عمومی در ایران نیز به عنوان باشگاه های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی به مردم خدمات متنوعی ارائه کنند.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم تصریح کرد: امیدوارم با همراهی، همدلی و همفکری همه مسئولان استان قم و همکاران و کتابداران استان بتوانیم در راستای تلاش هایی که در مجموعه نهاد در حال انجام است، در استان قم نمونه خوبی از شبکه عظیم فرهنگی کشور ارائه کنیم.

سجاد عمرانی نیز در گزارشی از فعالیت های اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم در دو سال گذشته گفت: من با شرح وظایف مشخصی وارد قم شدم که از جمله آن می توان به ثمر رساندن پروژه کتابخانه شهدای نوبهار و پروژه بزرگ کتابخانه مرکزی قم اشاره کرد که با همکاری همکارانم در ستاد استان، کتابداران و البته همراهی همکاران نهاد کتابخانه های عمومی کشور به پیشرفت خوبی رسید.

وی افزود: علاوه بر این، در این مدت تقریبا بسیاری از مشکلات همچون کمبود نیروی انسانی و مشکلات عمرانی کتابخانه های عمومی استان همچون مشکلات سرمایش و گرمایش، تعمیرات و ... با همراهی ستاد نهاد، بر طرف شد.

سرپرست سابق اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم در ادامه اظهار داشت: جناب آقای توکلیان هم از مدیران خوشنام، فعال، زحمتکش، با سابقه و در استان قم نیز بسیار شناخته شده هستند. امیدواریم که با حضور ایشان و ارتباطشان در استان، خدمات بیشتری در حوزه کتابخانه های عمومی به مردم خوب استان قم ارائه شود.

در پایان مراسم ضمن تقدیر از خدمات سجاد عمرانی حکم انتصاب مهدی توکلیان به عنوان سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم به وی تقدیم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha