دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت حرم بانوی کرامت گفت: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از اهداف بلند و مهم عاشورا و حماسه کربلاست به همین خاطر باید الزامات ماه محرم به درستی برای جامعه تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار با اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم که ظهر امروز در حرم بانوی کرامت برگزار شد، اظهار داشت: لازم است حق ماه محرم به درستی ادا شود و گرامیداشت این ماه عزیز در حد اعلا باشد.

وی افزود: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از اهداف بلند و مهم عاشورا و حماسه کربلاست به همین خاطر باید الزامات این ماه به درستی تبیین شود.

تولیت حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: حادثه کربلا و روز عاشورا در کمتر از یک روز اتفاق افتاد و همه کسانی که در این قیام الهی حضور داشتند تا عصر روز عاشورا به همراه رهبر این نهضت به شهادت رسیدند اما این قیام مقدمات و موخراتی داشت که باید به درستی مورد بررسی قرار گیرد.

امام جمعه قم یادآور شد: آنچه که از این حماسه عظیم به جای مانده است تمامی ندارد و از این گنجینه الهی اموری استخراج شده که تا قیامت ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم تأکید کرد: این حماسه عظیم نه مرز جغرافیایی و نه زمان خاصی دارد بلکه تمام عصر ها و تمام نسل ها و سرزمین ها را پشت سر گذاشته و منحصر به سال ۶۱ هجری نیست.

آیت الله سعیدی در ادامه گفت: طبق آیه «أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ» باید تمام فعالیت ها در مسئله امر به معروف و نهی از منکر هم خدایی و هم برای خدا باشد و قیام ، حرکت و احیاء این فریضه الهی منطبق با فطرت، عقل و شرع باشد.

وی افزود: خدایی بودن در این فریضه الهی باید نمود و جلوه داشته باشد و معروفات و منکرات باید از نظر خداوند معروف و منکر باشد.

آیت الله سعیدی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک قانون و یک ضابطه جهانی است اما نسبت به مکاتب و ادیان و قوانین مختلف کشورها متفاوت است به همین خاطر امر به معروف و نهی از منکر منحصر به جوامع اسلامی نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: باید در فریضه امر به معروف و نهی از منکر کار فقط برای خدا و مخلصانه باشد که اگر اینگونه شود خداوند نیز برکات آن را مضاعف خواهد کرد.

وی در پایان تاکید کرد: لازم است اعضای ستاد امر به معروف فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه در مقوله حجاب را مورد بررسی قرار بدهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha