یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مهر آرا

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: عاشورا متعلق به همه بشریت است، چون امام حسین(ع) برای نجات تمام انسانها قیام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام اسدالله مهر آرا، امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه سردارین قزوین گفت: پیام قیام عاشورا برای همه حقیقت خواهان عالم عبارت از ظلم ستیزی، سازش ناپذیری، دشمن شناسی، جهل زدایی، بصیرت آفرینی، آگاهی بخشی، دمیدن روحیه شهادت طلبی، صبر و پایداری و ایثار و از خودگذشتگی بود.

وی خاطرنشان کرد: امر به معروف ونهی از منکر براساس آیات قرآنی و آموزه های دینی راه انبیا و روش صالحان است و واجب بزرگی که اجرای تمام واجبات دیگر در گرو توجه به آن است که اگر این نظارت عمومی آنگونه که مکتب اسلام خواسته به درستی انجام پذیرد تمام امور جامعه اصلاح می شود.

عضو شورای حوزه علمیه استان قزوین کرد: بسیاری از افراد مقام و منزلت سیدالشهدا (ع) را نشناخته اند و در روایات داریم کسی که عظمت سالار شهیدان را درک کند، عظمت خدا را نیز درک می کند.

مدیر مدرسه علمیه سردارین قزوین عنوان کرد: در روایات آمده است حسین(ع) کشتی نجات است؛ کسی اگر بخواهد در این دنیا نجات پیدا کند، باید در کشتی امام حسین (ع) سوار شود.

استاد حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: عاشورا متعلق به همه جهان بشریت است، چون امام حسین(ع) برای نجات تمام انسانها قیام کرد.

مدیر مدرسه علمیه سردارین قزوین گفت: قیام ابا عبدالله الحسین (ع) در راستای احیای آیین خدا و نجات اسلام از چنگال بدعت ها، اصلاح امت در سایه امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظالمان و ستمگران بود و الگوی ماندگار همیشه تاریخ است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha