پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار نماینده ولی فقیه در استان قزوین با عراقی‌های مقیم قزوین

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار عراقی‌های مقیم قزوین گفت: هر کسی به اختلافات درون مقاومت اسلامی دامن بزند در جبهه یهود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، صبح امروز در دیدار عراقی‌های مقیم قزوین با موضوع اربعین حسینی (ع) اظهار کرد: قرآن یک تفسیر و یک تأویل دارد، تفسیر قرآن یعنی معنای قرآن اما تأویل قرآن یعنی برخی از اسرار قرآن که توسط اهل بیت (ع) برای شیعیان بیان شده است.

وی ادامه داد: در تفسیر برهان ذیل سوره مبارک فجر این روایت از امام صادق (ع) آمده که حضرت فرمود «وَالْفَجْرِ» از نظر تطبیقی وجود نازنین حضرت حجت (عج) است، «وَلَیَالٍ عَشْرٍ» وجود نازنین امام حسن عسکری (ع) تا امام حسن مجتبی (ع) است، «وَالشَّفْعِ» وجود نازنین امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) است، «وَالْوَتْرِ » نیز وجود نازنین رسول خدا (ص) است، سپس به «وَاللَّیْلِ إِذَا یَسْرِ» می‌رسد، امام صادق (ع) فرمودند منظور از این آیه دولت حبتر است، دولت حبتر دولت زمینه‌سازی است که متصل به دولت امام زمان (عج) می‌شود، یعنی این دولت کاری می‌کند که زمینه‌های ظهور حضرت فراهم شود.

امام‌جمعه قزوین عنوان کرد: در روایات است که دولت حبتر خیلی طول نمی‌کشد و زود زمینه‌های ظهور فراهم می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: همچنین در روایات در رابطه با سوره مبارک تین نیز آمده است که این سوره از نظر تأویل چنین است که منظور از «وَالتِّینِ وَالزَّیْتُونِ» امام حسن (ع) و امام حسین (ع) هستند، منظور از «وَطُورِ سِینِینَ» امیرالمؤمنین (ع) است، منظور از «بَلَدِ الْأَمِینِ» وجود نازنین رسول خدا است.

وی خاطرنشان کرد: در روایت از امام صادق (ع) نقل شده در آخرالزمان علم در کوفه در زمین از میان می‌رود، شاید معنای آن این باشد که علما و بزرگان توسط صدام بعثی شهید شده و در آنجا دفن شده‌اند، امام صادق (ع) فرمود وقتی علم در کوفه در زمین از بین رفت، از یک شهری به نام قم سر درمی‌آورد، از قم علوم اهل بیت به سراسر دنیا انتشار پیدا می‌کند، آن قدر این انتشار علوم از قم جدی می‌شود که هیچ کسی در دنیا باقی نمی‌ماند که از علوم اهل بیت مطلع نشود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: امام صادق (ع) در انتهای این روایت می‌فرمایند این قضایا در نزدیکی‌های ظهور قائم ما اتفاق می‌افتد.

امام‌جمعه قزوین تأکید کرد: تحولاتی که اکنون در عالم شاهد آن‌ها هستیم، خبرهای عجیبی را به ما می‌دهد، یک زمان مردم باید از طریق العلما به صورت مخفیانه به کربلا می‌رفتند، اکنون همه عالم در حال تماشای لشکر امام حسین (ع) هستند که از بلاد مختلف عالم به کربلا می‌آیند، یعنی «حُبُّ الحُسَینِ یَجمَعُنا» شده است، اینها اتفاقات جدید و مهمی است.

وی یادآور شد: احتمالاً واژه دوقطبی‌سازی به گوش همه ما خورده است، دوقطبی‌سازی یعنی بیاییم بگردیم یک دشمن برای خودمان پیدا کنیم، ببینیم چه کسی را می‌توانیم پیدا کنیم تا با او دشمنی کنیم! گاهی اوقات نگاهمان آن‌قدر کوتاه می‌شود که در هیئت خودمان هم دشمن درست می‌کنیم و دو قسمت می‌شویم، بعد از آن باز هم به قسمت‌های بیشتری تقسیم می‌شویم، اینها مورد پسند ائمه ما نیست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: قرآن فقط روی یک دوقطبی‌سازی تأکید می‌کند؛ خداوند در آیه ۸۲ سوره مائده می‌فرماید هر آینه دشمن‌ترین مردم نسبت به مسلمانان، یهود و مشرکان را خواهی یافت و با محبت‌تر از همه کس به اهل ایمان آنان را که گویند: ما نصرانی هستیم. این دوستی نصاری نسبت به مسلمین بدین سبب است که برخی از آنها دانشمند و پارسا هستند و تکبر و گردنکشی بر حکم خدا نمی‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: یهود و آن‌هایی که با یهود همراه هستند نظیر آمریکا، انگلیس و همه منحرفان و منافقان در یک قطب هستند، اینها دشمن هستند، در مقابل اینها مسیحیانی هستند که حقیقتاً به حضرت مسیح اعتقاد دارند، حتی اینها را هم باید جذب کنید، چه برسد به اهل‌سنت و گروه‌های مختلف پیروان اهل بیت؛ قرآن می‌گوید همه این‌ها را باید جذب کنید چون این‌ها اهل ذکر و اهل عبادت هستند و مستکبر نیستند.

وی عنوان کرد: بنابراین خداوند می‌گوید شما فقط باید حواستان به دو قطبی مستکبرین و مستضعفین باشد، خداوند می‌گوید من همراه و طرفدار مستضعفین هستم، خداوند در آیه ۵ سوره قصص می‌فرماید «وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ» یعنی ما اراده داشتیم که بر آن طایفه ضعیف و ذلیل شده در آن سرزمین منّت گذارده و آنها را پیشوایان خلق قرار دهیم و وارث ملک و جاه فرعونیان گردانیم.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: ما باید این دو قطبی را ببینیم، اگر این را ببینیم معنای شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی را نیز می‌فهمیم زیرا هر کسی به اختلافات درون مقاومت اسلامی دامن بزند در جبهه یهود است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: بنده در ایام دفاع مقدس، برای برخی اسرای عراقی صحبت می‌کردم و می‌گفتم برادران اسیر عراقی شما تصور می‌کنید امروز روز اول اسارت شماست اما بنده اعتقاد دارم که امروز روز اول آزادی شماست، شما تا حالا در چنگال صدام بعثی اسیر بودید اما الان آزاد شده‌اید و ما میزبان و دوست شما هستیم، امیدواریم یک روز نیز شاهد این باشیم که دل‌های همه مسلمان‌ها در همه جای عالم به هم وصل شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۵۴ در فیضیه قم قیامی اتفاق افتاد که در دوازدهمین سال قیام امام خمینی (ره) بود، ما طلبه‌های آن زمان هستیم، ما طلبه‌ها گفتیم باید کاری کنیم که شاه بداند امام خمینی (ره) فراموش نشده است، آنجا قیامی صورت گرفت که طلبه‌ها را کتک زده و دستگیر کردند، ماجراهای مفصلی رخ داد، آن موقع همه دار و ندار ما مدرسه فیضیه بود که درب آن بسته شد؛ الان یمن، لبنان، فلسطین، غزه، عراق و سوریه در مسیر آرمان فیضیه قرار گرفته‌اند و رنگ و بوی مرکز معارف امام صادق (ع) و ائمه اطهار (ع) را به خود گرفته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تأکید کرد: الحمدلله هر سال اتحاد و انسجام ما جدی‌تر می‌شود و اربعین با شکوه بیشتری برگزار می‌شود؛ ان‌شاءالله بتوانیم با محوریت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بیشتر شاهد تعظیم شعائر الهی باشیم، اگر کسانی نادانی کردند و زمینه دو دستگی و اختلاف را فراهم کردند با بزرگواری تلاش کنیم آن را بپوشانیم تا دشمنان سوءاستفاده نکنند.

هر کس به اختلافات دامن بزند در جبهه یهود است

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha