شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ذ

حوزه / حجت الاسلام سلیمانی بر لزوم تربیت دختران زینبی تأکید کرد و گفت: گریه بر مصائب اهل بیت(ع) و خواندن زیارت عاشورا خوب است، ولی خروجی آن باید تربیت زینب‌های(س) انقلابی و عابده باشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی، صبح امروز در مراسم عزاداری حسینی مدرسه علمیه حضرت زینب (س) آران و بیدگل، اظهار داشت: حضرت زینب (س) اهل عبادت و اطاعت از دستورات الهی به معنای واقعی کلمه بودند.

امام جمعه آران و بیدگل با بیان اینکه در عزاداری حضرت سید الشهدا(س) علاوه بر بیان مصیبت های حضرت زینب (س) باید ابعاد علمی و سیاسی آن حضرت نیز بیان شود، خاطرنشان کرد: یک بانوی ژاپنی با الگوبرداری از سیره اهل بیت (ع) و حضرت زینب (س) مادر شهید می شود.

وی با گلایه از برخی اصناف در عدم رعایت حجاب و عفاف، تصریح کرد: شهری که دارای عالمان دینی، هیئت های مذهبی و شهدای زیاد است نباید صاحبان کسبه آن برای جذب مشتری از بانوان بدحجاب استفاده کنند.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه بانوان با رعایت حجاب و عفاف خودشان را برابر نامحرم حفظ کنند، خاطرنشان کرد: خانمی که وارد بازار مسلمین می شود نباید خودش را در مقابل افراد نامحرم به شیوه های مختلف بزک کند.

امام جمعه آران و بیدگل تصریح کرد: پیروان مکتب اهل بیت (س) باید دختران خود را طوری تربیت کنند که با الگو برداری از زندگی حضرت زینب (س) دین دار باشند و فقط دغدغه جهیزیه، خانه و ثروت دنیا را نداشته باشند.

وی بر لزوم ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: خانواده ها فرزندانی را تربیت کنند که در مقابل دنیای کفر دچار ذره ای دچار تزلزل نشوند.

امام جمعه آران و بیدگل، محرم را ماه الگوگیری از شجاعت حضرت امام حسین (ع) در برابر مستکبران دانست و تصریح کرد: در عزاداری های محرم بانوان باید با مکتب حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) بیش از پیش آشنا شوند .

حجت الاسلام سلیمانی بر لزوم تربیت دختران زینبی تأکید کرد و یاد آورشد: گریه بر مصائب اهل بیت (ع) و خواندن زیارت عاشورا خوب است، ولی خروجی آن باید تربیت زینب های (س) انقلابی و عابده باشد.

وی آگاه به احکام دینی و مسایل سیاسی را از دیگر ویژگی های حضرت زینب (س) دانست و، با بیان اینکه در مقطع فعلی جهان کفر با ابزار فضای مجازی به دنبال تضعیف اعتقادات است، یاد آور شد: امروز در برابر شبهه افکنی دشمنان باید کاملا هوشیار و آگاه باشیم و اجازه ندهیم جوانان در دام شیاطین قرار بگیرند.

امام جمعه آران و بیدگل با بیان اینکه بانوان در میدان های سیاسی و اجتماعی حاضر باشند، عنوان کرد: بانوان در مسائل حساس کشور با موضع گیری از آرمان های نظام و ولایت دفاع کنند.

شایان ذکر است، مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان از طرف مدرسه علمیه حضرت زینب (س) در دهه دوم محرم هر روز صبح در حال برگزاری است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha