سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
صدر

حوزه/ کتائب حزب الله عراق طی بیانیه ای اعلام کرد: بر اساس سیره معصومین (ع) و فتواهای علمای اعلام که بر جلوگیری از متجاوزان تأکید کردند، ما در کتائب حزب‌الله تصمیمات میدانی را با هدف حفاظت از صلح مطابق با تکلیفمان در دفع شر از مردم اتخاذ خواهیم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، در روزهای گذشته امیدها در کشور عراق پس از ۱۰ ماه با معرفی «محمد شیاع السودانی» به عنوان نامزد منصب نخست‌وزیری زنده شد و در حالی که پارلمان نیز خود را برای انتخاب رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس پارلمان آماده می‌کرد، تظاهرات حامیان جریان صدر برای مخالفت با روند سیاسی، شرایط عراق را پیچیده و با اشغال ساختمان پارلمان، کار آن را متوقف کرد. برپایی تحصن و تظاهرات از سوی حامیان صدر، خطر ایجاد فتنه ای جدید را در عراق گوشزد می کند. از این رو گروه های مقاومت چون کتائب حزب الله در قالب بیانیه بر حفظ امنیت عمومی عراق تاکید کردند.

متن بیانیه کتائب حزب الله به شرح ذیل است:

(وَاتَّقُوا فِتْنَةً لَّا تُصِیبَنَّ الَّذِینَ ظَلَمُوا مِنکُمْ خَاصَّةً)

عراق عزیز بحران‌ها و درگیری‌هایی را در حال حاضر از سر می‌گذراند که ضروری است، هر انسان حکیم و عاقلی حکیمانه تصمیم بگیرد و به قوه قضائیه و قانون اساسی که مشروعیت خود را از همه پرسی مردمی به دست آورده احترام بگذارد، قانونی که اصول صلح و راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز را به جای اختلاف، تنش و تهدید معرفی می کند.

خروج از قوانین و رفتار مسالمت آمیز، پروژه اعتراض تحریک آمیز، قلدری علیه مردم، به خطر انداختن امنیت، تعدی به اموال عمومی و خصوصی، برهم زدن منافع مردم و کشاندن آنها به سوی مجهولات ممکن است منجر به درگیری داخلی شود که کشور را به دوران بی عدالتی، استبداد، دیکتاتوری و گورهای دسته جمعی باز می گرداند.

در حالی که گردان های حزب الله تاکید می کند که در هیچ یک از دولت ها مشارکت نمی کند، اما همچنان مدافع نظم عمومی، مقدسات، حفظ خون و ناموس عراق خواهند ماند. همچنین بر مواضع مشروع خود علیه حزب جنایتکار بعث صدام و مقاومت در برابر اشغالگری آمریکا و کشورهای همپیمانش تاکید و به عنوان دژی غیرقابل نفوذ در برابر داعش برای نجات بغداد از سقوط ایستادگی می کند.

در راستای حفظ مصالح عموم و برای اینکه امور کشور به سمت خواسته های دشمن و مزدورانش حرکت نکند و برای دفن فتنه ای که ممکن است عراق و مردمش را از بین ببرد و خشک و تر را بسوزاند و بر اساس سیره معصومین (علیهم السلام) و فتواهای علمای اعلام که بر ممانعت و جلوگیری از متجاوزان و ظالمان به هر اسم و یا هر گروهی که وابسته باشند تاکید کردند، ما در کتائب حزب‌الله، تصمیمات میدانی را با هدف حفاظت از صلح اجتماعی و عمل به تکلیفمان در دفع شر از مردم عزیزمان اتخاذ خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha