یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام‌جمعه سلفچگان

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان گفت: محوریت مسجد؛ در تقابل جبهه حق و جبهه باطل‌ است و همه دعوای ما در عالم اسلام با غرب، بر سر یک مسجد است، همه وحدت ما هم در عالم اسلام، بر سر یک مسجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام غروی امام‌جمعه سلفچگان امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهر اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های امت اسلامی و جامعه انقلابی شایعه نا پذیری است و برای زمانه ما که عصر اطلاعات و فناوری‌های نو است و انبوه اطلاعات بر سر مردم می‌بارد مخصوصاً در فضای مجازی که بخشی از زمانه ما است و هر روز ارتباط مردم با این فضا بیشتر و بیشتر می‌شود و زیست بشر معاصر، تحت‌تأثیر این فضا قرار گرفته است، انسان مؤمن باید به تقوای رسانه‌ای مجهز شود.

وی ادامه داد: زودباوری، ظاهربینی، شتاب‌زدگی، تعجیل در قضاوت، خودآگاه پنداری و خود عالم‌پنداری این‌ها زمینه‌های خطرناکی است که جامعه را در برابر مخاطرات امنیتی قرار می‌دهد و هم فرد مؤمن را گرفتار آسیب‌های زیادی می کند.

حجت‌الاسلام غروی با بیان این که یکشنبه ۳۰ مرداد ۲۳ محرم روز جهانی مسجد است، تصریح کرد: محوریت مسجد؛ در تقابل جبهه حق و جبهه باطل‌ است و همه دعوای ما در عالم اسلام با غرب، بر سر یک مسجد است، همه وحدت ما هم در عالم اسلام، بر سر یک مسجد است.

وی بیان داشت: همه این جنگ بر سر مسجدالاقصی است. همه این توطئه‌های حول عالم اسلامی هم بر سر این مسجد است.

امام‌جمعه سلفچگان خاطرنشان کرد: همه آن چیزی که می‌توانست و می‌تواند عالم اسلامی را وحدت بدهد، بر سر یک مسجد است و آن مسجدالحرام است که در واقع این عظمت مسجد، نقش مسجد و این‌که مسجد حیات دینی و سیاسی و اجتماعی عالم اسلامی است.
وی با بیان این که شهید حججی و قاتلش؛ هر دو ثمره و عصاره دو نوع مسجد هستند، تأکید کرد: خداوند بعضی وقت‌ها برای تبلیغ یک چیزی، برای بزرگ نشان‌دادن عظمت یک موضوعی، یک حادثه را می‌آفریند، این شهید حججی برای عظمت بخشیدن به همه عظمت‌های دفاع از حرم بود، به این دلیل باید بزرگ بشود که آن بزرگ‌های مغفول مانده را همه متوجه بشوند، خدا می‌خواهد این‌طوری بشود.

حجت‌الاسلام غروی خاطرنشان کرد: این تصویر شهید حججی را ببینید! در واقع این شهید نتیجه مسجد است، عصاره مسجد است. به این دو چهره‌ای که در این تصویر وجود دارد، توجه کنید! آن‌که می‌خواهد ذبح شود و آن‌که ذباح است. هم ذباح ثمره مسجد است و هم کسی که دارد جانش فدا می‌شود و ذبح می‌شود، ثمره مسجد است. هم این خبیثی که در پشت سر شهید حججی قرار دارد ثمره مسجد است، این شهید هم ثمره مسجد است، این دو مسجد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha