پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
معاون فرهنگی

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان مرکزی گفت: منطق اربعین تبلیغ و ترویج مقاومت، امید صادق، ایستادگی خستگی‌ناپذیر، مرزبندی با دشمن، نترسیدن، مهرورزی عاشقانه نسبت به انسان‌ها و مؤمنین و دوستان اهل‌بیت است.

فاطمه امانی معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه به تبیین کارکردهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پیاده روی اربعین پرداخت و گفت: اربعین باب جدیدی از رحمت الهی است که به‌روی امت گشوده شده است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان مرکزی ادامه داد: راهپیمایی اربعین ذخیره‌ای برای امت شیعه است و امت اسلامی به این انسجام درونی و اردوی تربیتی و رسانه‌ای پرقدرت برای معرفی اسلام ناب نیاز داشته و دارد .

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در گام دوم به سازماندهی این چنینی در آستانه تحولات بزرگ تاریخ نیاز دارد؛ این اجتماع با ویژگی‌های مختلفی همراه است که میلیون ها نفر با ویژگی خاص حضور عاشقانه و داوطلبانه دارند.

امانی افزود: اتحاد و انسجام در هدف و اجتماعی که متکی به خود و کاملاً مردمی از حیث تغذیه، سلامت، اسکان، بهداشت، امنیت و سایر موارد که ترکیبی خانواده‌ بنیان است، از نوزاد تا پیر در این اجتماع حضور دارند. این اجتماع تنوع علمی، قومی، نژادی و دینی دارد که به‌تعبیر رهبر انقلاب یک پدیده الهی و معنوی است که هم دارای ابعاد عرفانی و معنوی، معرفتی، اعتقادی، تربیتی، فکری و اخلاقی و هم دارای ابعاد جامعه‌شناختی، سیاسی، امنیتی و جغرافیایی است .

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ حوزه های علمیه خواهران در نقش آفرینی تمدن سازی پیاده روی اربعین، گفت: حوزه های علمیه با توجه به رسالت خود در تقویت اخوت ایمانی و استقامت‌بخشی و ارتقای روحیه ی قرار گرفتن دربرابر دشمنان اسلام به خوبی می توانند نقش آفرینی کنند.

امانی بیان کرد : امروز اربعین حسینی(ع) در تشکیل تمدن نوین اسلامی یکی از زمینه های اساسی است. به تعبیر بسیار زیبای رهبر انقلاب که می فرمایند: این بسط معرفت حسینی در عالم که به‌وسیله اربعین و با رسانه اربعین انجام می‌شود، یکی از زمینه‌سازهای اساسی برای تحقق آرمان بزرگ است. اگر جهان، حسین(ع) را بشناسد و با معارف حسینی انس بگیرد، در حقیقت آرمان بزرگ اسلام یعنی ظهور منجی محقق خواهد شد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان مرکزی اظهار کرد: منطق اربعین تبلیغ و ترویج مقاومت، امید صادق، ایستادگی خستگی‌ناپذیر، مرزبندی با دشمن، نترسیدن، مهرورزی عاشقانه نسبت به انسان‌ها و مؤمنین و دوستان اهل‌بیت است که حوزه های علمیه طبق رسالت و این منطق در محور خودسازی و تمدن‌سازی عمل خواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha