شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اداره كل تبليغات اسلامي مازندران

قائم‌مقام رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: امروز در دوران حکومت حق هستیم، صدها هزار شهید دادیم و وقت تقیه در مورد خیلی چیزها نیست، بلکه وقت تبیین است.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت‌الاسلام و المسلمین حریزاوی، قائم‌مقام رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، در گردهمایی روایت‌گری اربعین حسینی ویژه مبلغین و روحانیون که در سالن شهید آوینی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی مازندران برگزار شد، گفت: برای تبیین حقایق هر کس در حد توان خود مکلف است، حتی در دوران تقیه هم شیعیان با نظامات پیچیده و سخت تبیین‌گری می‌کردند.

وی ادامه داد: گاهی تقیه در مورد شخصی واجب است که جانش به خطر می‌افتد، اما برای فرد دیگری مباح و برای شخص دیگری حرام است، مثلاً تقیه در مقابل یزید بر سیدالشهدا(علیه‌السلام) حرام شد، چون اصل اسلام به خطر می‌افتاد و ایشان امام معصوم بودند و اگر بیش‌از این سکوت می‌کردند دیگر چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند.

حجت الاسلام حریزاوی تأکید کرد: ما امروز در دوران حکومت حق هستیم، صدها هزار شهید دادیم و وقت تقیه در مورد خیلی چیزها نیست، بلکه وقت تبیین ‌گری است؛ اما تبیین، آداب و شرایط خاص خودش را دارد و بیش از این ‌که وظیفه روحانیت باشد وظیفه مردم است.

وی تصریح کرد: در شبکه سازی جهاد تبیین هر کدام از شما هزار نفر تبیین ‌گر داشته باشید؛ اشخاص مکلف به وسع خود هستند، هرچقدر وسع انسان افزایش پیدا کند تکلیفش نیز افزوده می‌شود، از مردم بخواهید کنشگری کنند حتی اگر توان توضیح برای مخاطب را ندارند مخالفت خود را با مطلب اشتباه بیان کنند.

قائم‌مقام رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بیش‌ از صد بار در یک‌ سال گذشته فرموده‌اند که جهاد تبیین انجام دهید؛ بسیاری از افراد عمل اشتباه را می‌بینند اما در مقابل آن سکوت می‌کنند و از آن می‌گذرند؛ اگر جریان سازی جهاد تبیین به ‌درستی انجام شود، در این فریضه قطعی و فوری پیروز خواهیم شد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha