یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

شرف الدین گفت: راه عبور از دنیا، مبارزه با نفس است، انسان هایی که اهل مبارزه نیستند در جبهه حق و باطل قرار ندارند؛ اگر حسینی هستیم باید اهل مبارزه و شناخت حق از باطل باشیم، در این مبارزه باید مقاومت داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، خانم زهرا شرف الدین در جمع طلاب مرکز تخصصی نور الزهرا(سلام الله علیها) ساری با اشاره به موضوع"حسینی شدن" اظهار کرد: هر آنچه در خارج از ما بروز می کند قطعاً از درون ما نشأت می گیرد؛ باید دید در درون ما ظاهر دنیا مهم است یا امور معنوی اهمیت دارد.

وی اظهار کرد: اگر دنیا اهمیت داشت، به ظاهر بسنده می کند، اما برای رشد باید از ظاهر عبور کنیم و به معنا ملحق شویم، انسانی که ظاهر دنیا برایش مهم است، به دنبال شهرت، پول و لذت جنسی است.

شرف الدین تصریح کرد: راه عبور از دنیا، مبارزه با نفس است، انسان هایی که اهل مبارزه نیستند در جبهه حق و باطل قرار ندارند؛ اگر حسینی هستیم باید اهل مبارزه و شناخت حق از باطل باشیم، در این مبارزه باید مقاومت داشته باشیم. مبارزه، مقاومت، استقامت و صبوری می خواهد.

وی افزود: کسی که طبق حق عمل میکند، قطعاً مظلوم واقع می شود؛ در سیره اهل بیت(علیهم السلام) مظلومیت موج می زند که حضرت علی(علیه السلام) تعبیر استخوان در گلو را برای خود به کار می برند، اما همین مظلومیت راه رشد و تعالی است.

استاد حوزه علمیه خواهران مازندران خاطرنشان کرد: مبارزه کردن علاوه بر مقاومت و مظلومیت، مسئولیت می خواهد، باید تکلیف خود را درست تشخیص دهیم که آن را از ولیّ امر می گیریم و بعد از آن باید توکل کنیم.

وی بیان کرد: اینها حقیقت، بطن و واقعیت صحنه کربلا است و اگر اینها را دانستیم حسینی هستیم، باید حقیقتاً اخلاق را در وجود خود نهادینه کنیم و این امر باید ظهور و بروز خارجی داشته باشد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha