یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
کد خبر: 1042640
۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳
مراسم در اشکذر

حوزه/ نونهالان دهه نودی شهرستان اشکذر در مراسم «جا پای رقیه» که به نیابت از هزار شهید دانش آموز استان یزد در مسجد مهدیه اشکذر برگزار شد، باحضرت رقیه(س) عهد بستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س) مراسمی در شام غریبان شهادت حضرت رقیه(س) به همت هیئت «هزار شهید دانش آموز یزد» در اشکذر برگزار شد و دختران دهه نودی عهد نامه‌ای را قرائت کردند.

متن عهدنامه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

خدا را هزاران بار شکرگزاریم که به ما دختران دهه نودی شهرستان اشکذر توفیق داد تا یک سال دیگر در ایام شهادت حضرت رقیه(س) با این بانوی گره گشا عهد ببندیم.

ما با این بانوی کریمه عهد می‌بندیم خواب یزیدیان زمانه و طاغوت‌های کودک کش را به هم بریزیم، همانگونه که سه ساله کربلا در خرابه با روضه خود خواب آنها را به هم زد.

ما با سه ساله اباعبدالله الحسین(ع) عهد می‌بندیم که با حجاب و چادر خود مدافع حریم حیا و عفت در شهر خود باشیم.

ما با حضرت رقیه «س» عهد می‌بندیم با اطاعت و احترام به پدر و مادر و انجام وظیفه خود راه او را ادامه دهیم.

ما هم مانند سه ساله امام حسین(ع) پای علم «سلام فرمانده» خود ایستاده‌ایم و همانطور که حضرت رقیه(س) مانند عمو عباس‌اش برای فرمانده خود علمداری کرد، ما هم برای فرمانده خود، امام زمان(عج) و رهبر عزیزمان علمداری کنیم.

بله این راه حضرت رقیه(س) است که باید علمدار مکتب بود، یا با قصه آب در کنار فرات یا قصه آه در خرابه، ما هم چون او زمزمه می‌کنیم:

نبین قدم کوچیکه، رقیه‌ام فرمانده
سلام فرمانده من، غریبه‌ای نستانده
گفت سه ساله که خودم، سربازت می‌شم
من آهت، غمخوارت، مثل عمو عباس، سردارت می‌شم


مراسم «جاپای رقیه» در اشکذر برگزار شد +فیلم

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha