جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مرکز تخصصی فجرُنا

حوزه/ مرکز تخصصی بین‌المللی فجرُنا یکی از مراکز تخصصی رسمی حوزه‌های علمیه می‌باشد که آموزش تخصصی روحانیون مسلط به زبان‌های عربی، انگلیسی را در سطح سه در حوزه‌های علمیه به عهده گرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ مرکز تخصصی بین‌المللی فجرُنا شنبه ۲ مهرماه آغاز می‌گردد. این مرکز سال گذشته در دو رشته مطالعات اسلامی به زبان عربی و انگلیسی ۳۰ دانش‌پژوه و امسال نیز ۳۰ دانش‌پژوه دیگر پذیرش دارد. مرکز تخصصی بین‌المللی فجرُنا یکی از مراکز تخصصی رسمی حوزه‌های علمیه می‌باشد که آموزش تخصصی روحانیون مسلط به زبان‌های عربی، انگلیسی را در سطح سه در حوزه‌های علمیه به عهده گرفته است.

اهم اهداف این مرکز بین‌المللی، آموزشی و پژوهشی عبارتنداز:تربیت اساتید جهت تدریس در کرسی‌های اسلام شناسی برون مرزی؛ ارتباط و همکاری با مراکز دانشگاهی و فرهنگی معتبر جهان و نیز شبکه‌های ماهواره‌ای و تلویزیونی؛ تدوین و چاپ متون درسی و درسنامه برای گرایش‌های اسلام شناسی و شیعه شناسی خارج از کشور و تدوین و چاپ متون درسی دینی برای کودک و نوجوان خارج از کشور.

سطح سه مطالعات اسلامی، اولین مقطع از این رشته علمی ترویجی است، که طلاب، ضمن شناخت مبانی تشیع و فرق اسلامی، تاریخ و تمدن اسلام و آشنایی با ادیان و تاریخ جهان به زبان دوره، مهارت‌های لازم برای معرفی و تبلیغ آموزه‌های اسلامی و شیعی، ارتباط با اندیشمندان در عرصه بین الملل، تدریس و تحقیق در حد تحلیل و بررسی و پاسخگویی به نیازها در زمینه مطالعات اسلامی را پیدا می‌کنند و در پایان موفق به دریافت دانشنامه این رشته می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توان به سایت www.fajrona.ir مراجعه کرده و یا با شماره ۳۷۷۴۳۱۳۱ تماس حاصل گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha