شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ حال و هوای زائرین حسینی در حوالی اربعین

کارشناس فرهنگی و پژوهشگر حوزوی گفت: اربعین حسینی به معنای واقعی کلمه، بزرگترین و اثربخش ترین کاروان عاطفی و انسانی تاریخ بشریت است.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی حسب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که در مراسم معنوی پیاده روی اربعین، صحنه‌هایی خلق می‌شود که هر عاقلی را متحیر و شیدای آن می سازد، اظهار داشت: تأکید بر اخلاق و انسانیت، ایثار و گذشت، همیاری و همکاری، مهمانی و مهمان‌داری، عبودیت و بندگی، عرفان و معرفت از جمله درس های بزرگ و ماندگار اربعین حسینی است که البته برای هر کسی یکی از این ابعاد جلوه گری بیشتر و مهم تری دارد.

وی با بیان این که نهضت عاشورای حسینی، عالی‌ترین دانشگاه معرفتی برای تربیت انسان به شمار می رود، اظهار داشت: در این دانشگاه عظیم، انسان‌هایی تربیت یافته و به عالم معرفی شده اند که هر کدام به مکتبی تربیتی و الگویی ماندگار تبدیل شده اند که یکی از آخرین آن ها که فخر ایران اسلامی بود و هست، شهید حاج قاسم سلیمانی است.

این کارشناس فرهنگی همچنین با تأکید بر این که اربعین حسینی، به معنای واقعی کلمه بزرگ‌ترین کاروان عاطفی و انسانی تاریخ بشریت است، گفت: زیباترین صحنه‌ای که عاشورائیان در این رزمایش خلق می‌کنند، عبودیت و بندگی و عرفان و معرفت است و این صحنه های زیبا را انسان در پیاده روی اربعین به وضوح مشاهده می کند.

وی افزود: آدمی وقتی در این اجتماع معنوی میلیونی قرار می‌گیرد، مرحله‌ای از سیر و سلوک معنوی را تجربه می‌کند و گاه به آن چنان شهود عرفانی دست می یابد که غیر از محبوب، چیزی نمی‌بیند و لذا هر ساله برای رسیدن به آن حس ناب معنوی، لحظه‌شماری و برنامه‌ریزی می نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha