دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری گفت: مکتب امام حسین(ع) و اربعین یکی از زمینه سازهای ظهور هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، خانم فاطمه صغری ساداتی در مراسم استقبال از طلاب زائر کربلا، در مدرسه علمیه حضرت نرجس(سلام الله علیها) ساری گفت: وقتی به تاریخ رجوع می‌کنیم خواهیم دید در مورد اتفاق عاشورا همه معصومین(علیهم السلام) در صدد بزرگ‌ نمایی و با اهمیت جلوه دادن این مسئله بودند.

وی ادامه داد: زیارت اربعین، گریه کردن و گریاندن دیگران، برپایی مراسمات روضه و ذکر مصیبت اهل بیت پیغمبر(علیهم السلام) و به ‌خصوص حادثه عاشورا از مقوله‌ های بزرگداشت حادثه عاشورا و امام حسین(علیه السلام) است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در رابطه با بحث ظهور افزود: یکی از عوامل برای رسیدن به ظهور، مکتب امام حسین(علیه السلام) و اربعین است، برای رسیدن به حکومت اسلامی باید پنج گام انقلاب که در تاریخ۱۳۵۷ هجری شمسی اتفاق افتاد، نظام سازی اسلامی که انجام شد، دولت اسلامی؛ که ما در این گام هستیم، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی را پیمود.

ساداتی با توجه به آیه ۳ سوره عصر اظهار کرد: حواسمان به وظایف‌مان باشد، هرچند این راه سختی‌هایی دارد اما ان شاءالله جزء سربازان واقعی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) خواهیم بود.

در ادامه خانم سکینه رضایی معاون آموزش مدرسه ضمن تاکید براینکه تنها امام حسین(علیه السلام) در بین سایر ائمه معصومین اربعین دارد، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل راهپیمایی می تواند این باشد که شیعه در جمع مسلمانان در اقلیت است اما با این حال با عملکرد خود توانست در طول تاریخ ماندگار شود.

وی گفت: کار اصلی طلبه تبلیغ دین است؛ یکی از کارها تبلیغ رفتارهای دینی و بیان نمادها خواهد بود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha