شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1045227
۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
حجت الاسلام برهان قلعه بالایی معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ در فرازی از دعای مبارک ندبه آمده است: فَأَوْدَعَ قُلُوبَهُمْ أَحْقاداً، بَدْرِیَّهً وَ خَیْبَرِیَّهً وَ حُنَیْنِیَّهً وَ غَیْرَهُن...، چقدر این فراز دعای ندبه در جامعه امروز ما باید واکاوی و دوباره خوانی شود، حقدهای بسیاری در جامعه ما سرباز کرده است و علی زمان ما را نشانه گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام برهان قلعه بالایی در یادداشتی با عنوان «فتنه جدید» آورده است: در فرازی از دعای ندبه آمده است: فَأَوْدَعَ قُلُوبَهُمْ أَحْقاداً، بَدْرِیَّهً وَ خَیْبَرِیَّهً وَ حُنَیْنِیَّهً وَ غَیْرَهُن...، چقدر این فراز دعای ندبه در جامعه امروز ما باید واکاوی و دوباره خوانی شود، حقدهای بسیاری در جامعه ما سرباز کرده است و علی زمان ما را نشانه گرفته است.

هر حقد، نشانه ناکامی در ضربه زدن به پیکر امت اسلامی و جمهوریت این سرزمین علوی و حسینی(ع)بوده، اما فتنه جدید در یک چیز همه را دور خود جمع کرده است، حُبُّ الحُسَین ، مساله امروز این است که به واکاوی این مساله می پردازیم:

در روز اربعین حسینی(ع)، حضرت آقا (مدظله العالی) در دیدار با دانشجویان نخبه کشور فرمودند: اربعین امسال باشکوه تر از همه سالهای خودش برگزار شد، حقاً و انصافاً چنین هم بود، بنا بر آماری که در رسانه ها منتشر شده است، ۲۱ میلیون شیفته و عاشق در راهپیمایی اربعین شرکت نمود.

زائران اربعین قلبهای خود را به محبت علی و اولاد(علیهم السلام) او گره زدند، چنین اجتماع عظیم معرفتی بعد از دو سال بیماری منحوس کرونا، نشان داد حب اهل بیت(علیهم السلام) در جامعه اسلامی(نه فقط ایران)، روز به روز در حال انتشار است.

دشمن زبون سعی نمود ایادی خود را به صف کند، ابتدا فتنه صدر که می رفت کشور عراق را نا امن و اربعین امسال را نیز با چالش رو برو کند، اما با درایت مرجعیت شیعی نقش بر آب شد.

دشمن که شکست را در نقشه صدر دیده بود، سعی نمود اربعین و اجتماع او را به ناکار آمدی نظام گره بزند، نبود آب و امکانات و مشکلات تردد را و بوق کرنا کند و مردم را دلسرد نماید، اما با دارایت دولت کریمه بخوبی مشکل برطرف شد.

نه مشکل روادید بود، نه مشکل ماندن در عراق، نه گرمازدگی پنج میلیون ایرانی، عاشقان به دیدار معشوق خود در عراق شتافتند و جانهای خود را که مملو از محبت امیرالمومنان و اولاد معصومش(علیهم السلام) بود به صحنه آورند.

حالا یک سناریو بهتر از یک زن با مشخصات خاص( کرد و سنی)؛ شاید سوژه ای بهتر از این برای بر هم زدن اعتبار جمهوری اسلامی پیدا نمی شد، سریع دست به کار شدند، حقدها با هم جمع شد، سلطنت طلب، منافقین، درماندگان اصلاح طلب داخلی، وحوش تربیت شده داعش، پادوهای رسانه ای، همه و همه جمع شدند تا آن اجتماع عظیم و معرفتی و تمدن ساز را به فراموشی بسپارند.

اما غافل از اینکه وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ، اینها آمدند عکس سردار دلها آتش زدند، اما چه شد؛ رئیس جمهور محبوب با بالا بردن عکس حاج قاسم سلیمانی در مجمع سازمان ملل به همه نشان داد، «چراغی را که ایزد بر فروزد، هر آنکس پف کند ریشش بسوزد

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha