دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
برگزاری کارگاه آموزشی تربیتی سبک زندگی رضوی در میبد

کارگاه آموزشی تربیتی سبک زندگی رضوی در سالن اجتماعات مؤسسه آموزش عالی حضرت زهرا (سلام الله علیها) میبد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، محمدحسین رحیمی‌نسب، روز یکشنبه در ابتدای کارگاه آموزشی تربیتی سبک زندگی رضوی مؤسسه آموزش عالی حضرت زهرا(سلام الله علیها) میبد، داشتن سبک زندگی را از ضروریات دانست و گفت: سبک زندگی جامعه آرام آرام و نرم تغییر کرده  و فلسفه جنگ نرم، تغییر سبک زندگی  است.

 وی با اشاره به اینکه اساس جنگ نرم، تغییر سبک زندگی است، افزود: ابزارهای مختلفی برای جنگ نرم تعریف شده که یکی از مهمترین آنها، فضای مجازی است. 

کارشناس سیاسی در بیان تلاش های دشمن در جهت جنگ نرم به ذکر نکته ای از رابرت مرداک اشاره  و بیان کرد: او می گوید «ایرانیان را با تحریم و جنگ نظامی نمی‌توانید از بین ببرید ایران را فقط از طریق جنگ نرم می‌توان شکست داد، باید سیاست آندلسی کردن ایران را در پیش بگیریم، یعنی با اشاعه مواد مخدر، مواد الکلی، سکس واشاعه اشرافی‌گری آرام آرام ایران را از بین برد.»

رحیمی نسب اضافه کرد: ابتدا باید سبک زندگی را تعریف کنیم تا بتوانیم بهترین سبک زندگی را معرفی کنیم؛ سبک زندگی‌ خوب است که ما را به اهدافمان برساند و برای اینکه بتوانیم تعریف جامع و کامل از سبک زندگی بیان کنیم باید به سراغ اهداف مشترک جامعه برویم که اولاً مورد عنایت جامعه باشد  و در مرحله بعد اینکه اگر کسی این اهداف را تأمین کرد عاقبت بخیری در دنیا و آخرت برایش رقم بخورد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: هدف از سبک زندگی سالم و متعالی، سلامت، سعادت و بهره‌وری از عمر می‌باشد؛ بحث سلامت عوامل مؤثر بر سلامت مورد بررسی قرار گیرد مانند: تغذیه، ورزش،خواب، تفریحات، معنویت و روانشناسی.

مسئول کانون های خدمت رضوی استان یزد تصریح کرد: سبک زندگی به معنای روش زندگی است و ما به عنوان یک مسلمان در سبک زندگی خود با قیودی مواجه هستیم؛ به عنوان نمونه در بحث تغذیه ما یک سری بایدها و نبایدهایی داریم، در سبک زندگی اسلامی و رضوی سه امر در درجه اولویت قرار می‌گیرد: شرع، قانون و عرف.

وی در پایان اضافه کرد: در مورد مسئله‌ای اگر در شرع توضیحی ارائه شده باشد، اولویت با شرع است و اگر شرع، توضیحی در مورد آن نداشته باشد به قانون مراجعه می شود و اگر قانون هم در مورد آن مسئله، توضیحی نداده بود به سراغ عرف می‌رویم؛ البته عرفی که به شرع و قانون ضربه ای وارد نکند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha