دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام حسناتی

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی گفت: اکنون میدان، میدان جنگ و جهاد معرفتی و تبیین است، هیچ زمانی مثل الآن بستر آماده برای فهم دین نیست و طلاب و حوزویان باید تمام توان خود را در این راه بکار برند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، معصومه زمانه، مدیر مدرسه علمیه فاطمیه نجف آباد، صبح امروز، در نشست اخلاقی طلاب این مدرسه با بیان ارزش علم و علم آموزی و جایگاه عالم، گفت: علمی با ارزش است که همراه با عمل باشد و عملی نافع می‌باشد که خالصانه باشد.

وی افزود: طلبگی، یک توفیق الهی است بویژه در شرایط کنونی، طلاب باید جایگاهی که در آن قرار گرفته اند را به خوبی درک نموده و در این راه ثبات قدم و خلوص داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی، امام جمعه نجف آباد هم در ادامه نشست ضمن اشاره به کتاب اول اصول کافی (عقل و جهل)، به نزاع بین عقل و جهل اشاره کرد و گفت: قیام سید الشهدا(ع) نیز به خاطر نجات بندگان از جهل و سرگردانی و گمراهی بود تا همه در صراط مستقیم قرار بگیرند. پس حواستان باشد که از عقل دفاع می کنید یا جهل؟ درجات بهشت به اندازه ی دفاع تو از عقل است.

وی به بیان سختی هایی که ائمه(ع) در این راه متحمل شدند پرداخت و نقش افرادی که برای زنده نگه داشتن دین از جان و مال خود گذشتند از جمله شهید اول، شهید ثانی و... را بیان کرد و گفت: اکنون میدان، میدان جنگ و جهاد معرفتی و تبیین است، هیچ زمانی مثل الآن بستر آماده برای فهم دین نیست و طلاب و حوزویان باید تمام توان خود را در این راه بکار برند.

وی در ادامه گفت: دین را باید در عمل نشان داد، دین داری مهمتر از دین دانی می باشد، عده ای در صبر و تواضع الگو هستند. صبر، صداقت و امانتداری را باید تمرین کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی ضمن بیان سخن حضرت علی علیه السلام (لا تَغضِب و لا تُغضَب) "نه غضبناک شو و نه دیگران را غضبناک کن" این سخن را مصداق همان «مرنج و مرنجان» بیان کرد و گفت: راه مقابله با عصبانیت، صبر و بزرگ منشی است، "بزرگ شو تا آرام شوی".

وی در پایان، مجهز شدن به فضایل اخلاقی از جمله صبر، نماز شب، تلاوت قرآن، شب زنده داری و اتصال به خدا، قرآن و عترت جهت بالا رفتن در این مسیر را توصیه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha