دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: افزایش بهره وری موقوفات، خدمت رسانی بهتر به مردم را ارتقا می‌دهد و از سالیان دور تاکنون، بزرگوارانی اموال خود را در راستای نیت خیرخواهانه در اختیار وقف قرار داده و بیش از ۸۱۰ نوع نیت احصا شده در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام سید شهاب الدین حسینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امروز در اختتامیه نمایشگاه هفته وقف در تبریز و تجلیل از یاوران وقف با بیان اینکه افزایش بهره وری موقوفات، خدمت رسانی بهتر به مردم را ارتقا می‌دهد، اظهار کرد: از سالیان دور تاکنون بزرگوارانی اموال خود را در راستای نیت خیرخواهانه در اختیار وقف قرار داده و بیش از ۸۱۰ نوع نیت احصا شده در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به این‌که نیات وقف در حوزه آموزشی، پزشکی، خدمت رسانی، تولید، کشاورزی و ... است، گفت: خیزشی که در حوزه نصب هیئت امنای مساجد استان از جمله جوان سازی هیئت امنا انجام‌ گرفته و حتی بسیجی شهید حسین اوجاقی نیز عضو هیئت امنای یکی از مساجد شهر بود، یک اقدام در راستای قطب فرهنگی شدن است و امروز در بیش از ۲۵ امامزاده استان هم ساخت و ساز عمرانی در حال پیگیری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود: دهه وقفه امسال شروع عملیات عمرانی دو مجموعه فرهنگی مذهبی تبریز با عنوان مجموعه فخرالذاکرین و مهدیه تبریز بوده که به مجموع امامزادگان در حال ساخت و ساز افزوده شده است.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: سازمان اوقاف از پیشتازان عرصه تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین در کشور است.

وی در ادامه با اشاره به تاسیس کارخانه دانش بنیان تولید نهاده دامی از ضایعات کشاورزی، افزود: با اجرای این طرح، قیمت نهاده دامی به نصف قیمت کنونی کاهش می‌یابد و اگر گسترش یابد نیز کارهای دانش بنیانی جدیدی در کنار آن اجرایی خواهد شد.

در پایان این مراسم از یاوران وقف تجلیل به عمل آمد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha