پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دیباج

حوزه / یک هنرمند نقاش گفت: هنر با بهره بردن از نام امام حسین (ع) می‌تواند بانی کارهایی باشد که در آن وحدت، موضوع و محور است.

مرتضی گودرزی‌دیباج، هنرمند نقاش در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه از اتفاقات عاشورایی باید در عالم حمایت شود، گفت: هر اتفاقی که در عالم هنر به نام امام حسین (ع) مزین باشد، باید حمایت شود زیرا برپایی خیمه اباعبدالله (ع) در عالم هنر دست‌آوردهای بسیاری دارد که یکی از آنها ایجاد وحدت است.

وی افزود: در عزاداری امام حسین (ع) اگر دقت کنید متوجه می‌شوید اهل سنت و حتی غیر مسلمانان نیز حضور دارند. این امر نشان از پیام عاشوراست که برای همه مردم دارای جذابیت است، بنابراین اگر به این موضوع به شکلی زیبا و جذاب نگاه شود اتفاقات خوبی را در هنر و جامعه شاهد خواهیم بود.

این نقاش بیان کرد: تنها راه اشاعه مفاهیم وحدت بخش در هنر، کارهای نمایشی نیست بلکه هنرهای تجسمی هم قادر است در این راستا نقش خود را ایفا کند. چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی که به زودی برگزار خواهد شد یکی از این اتفاقات است. در این رویداد ما شاهد ظهور و شکوفایی هنرمندانی هستیم که با یک وحدت موضوعی آثار هنری خود را خلق کرده اند.

وی در انتهای این گفت وگو بیان کرد: هنرهایی که می خواهند وحدت را اشاعه دهند تنها مخاطب داخلی ندارد بلکه می‌توان برای آن مخاطب خارجی هم پیدا کرد. در این رابطه معتقدم هر اندازه که می توان باید سرمایه گذاری کرد چون نیازمند آن هستیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha