دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خواجه کریمی

حوزه/ امام جمعه خوانسار گفت: دین وظایف ما را در مقابل خانواده و جامعه مشخص می کند و ما همه ی این وظایف را در مکتب امام صادق علیه السلام یاد می گیریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام رسول خواجه کریمی در جمع طلاب، اساتید و کارکنان مدرسه علمیه خواهران کریمه اهل بیت(ع) خوانسار گفت: کسی که به تقرب و محبوبیت خداوند نزدیک می شود آنچه از او خواسته شده و هدف خلقتش بوده را باید انجام دهد. دانستن دین بسیار مهم است و طلبه برای معرفت پیدا کردن به دین وارد حوزه می شود. وظیفه ی طلبه عالم بودن است تا دین را بشناسد، به آن عمل کند و زندگی شایسته ای داشته باشد.

امام جمعه خوانسار در ادامه بیان کرد: سنت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) بر معرفت افزایی است. امام صادق علیه السلام فرمودند: مَن لَم یَتَفقَّه فِی الدین فَهُوَ اَعرابِی (کسی که معرفت به دین نداشته باشد اعرابی است. دین وظایف ما را در مقابل خانواده و جامعه مشخص می کند و ما همه ی این وظایف را در مکتب امام صادق علیه السلام یاد می گیریم.

حجت الاسلام خواجه کریمی در پایان افزود: در همه عصرها و دوره های تاریخ یاران حق کم هستند. امام علی علیه السلام فرمودند: لا یَستَوحِشُ مِن طَریقِ الهُدی لِقِلتهِ عَدَدِهِم : از اینکه یاران هدایت و حق کم هستند وحشت نکنید. در این مکتب عزیزترین چیز برای انسان خودش می باشد. توصیه ای که حضرت علی علیه السلام به ابوذر فرمودند: به کسی که خیلی او را دوست داری ظلم نکن، ابوذر گفت: بالاتر از این چه؟ حضرت فرمود: ای ابوذر از خودت عزیزتر کسی نیست پس به خودت ظلم نکن .در ادامه ابوذر پرسید آیا کسی هست که به خودش ظلم کند. حضرت فرمود: بله هر وقت کسی معصیتی انجام دهد اولین نفر به خودش ظلم کرده است و ایشان طلاب را به خودسازی در مکتب اهل‌بیت علیهم السلام توصیه نمودند. قرآن کریم می گوید یا ایَها الذین آمنوا علیکم انفُسکُم .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha