یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حسین خانی

حوزه/ حجت الاسلام حسین خانی گفت: طلاب باید سیره و روش نبی مکرم اسلام(ص) را الگوی زندگانی خود قرار دهند و آن را ترویج دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام کریم حسین خانی امروز در مراسم جشن ولادت حضرت محمد مصطفی صلی الله‌ علیه و آله و سلم و امام جعفر صادق علیه السلام که در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری سلام الله علیها ارومیه برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت به معرفی کتاب گرانقدر سنن النبی نوشته علامه طباطبایی پرداخته و اظهار داشت: طلاب برای شناخت نبی مکرم اسلام باید کتاب سنن النبی را مطالعه کنند که مطالب گرانسنگی در آن نوشته شده است.

وی با بیان ویژگی های اخلاقی و رفتاری پیامبر اسلام(ص)، ادامه داد: طلاب باید سیره و روش نبی مکرم اسلام(ص) را الگوی زندگانی خود قرار دهند و برنامه زندگی خویش را بر اساس آن تنظیم کنند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: جوانی فرصتی ناپایدار است. پیامبر اکرم(ص) می فرمایند؛ هنگامی که انسان در روز قیامت حاضر می شود، از جوانی اش سوال می کنند که چگونه آن را گذرانده است لذا این فرصت را باید قدر بدانیم و به نحو احسن از آن استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: رفتارها و سیره عملی و رفتاری پیامبر(ص) بهترین الگو برای روابط انسانی است و حضرت در همه شئونات زندگی خودشان فقط رضایت الله را مد نظر قرار داشتند و خوشحالی، رضایت، ناخشنودی و ناراحتی و غضب ایشان نیز برای خداوند بود و به خاطر مسائل شخصی با کسی با تندی برخورد نمی کرد.

حجت الاسلام حسین خانی گذشت و بذل و بخشش را از دیگر اوصاف نبی مکرم اسلام عنوان کرد و گفت: در برخورد با عیوب مردم حق نداریم آن ها را افشا کرده و آبروی فرد را ببریم بلکه باید با تذکر و یادآوری به وی به دنبال اصلاح آن باشیم که اسلام آن را امر به معروف معرفی کرده و شرائطی را نیز برای آن بیان می کند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha