جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
image-20221017172316-3.jpeg

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی ۱۲ سالی می شود که جزیره لاوان را برای خدمت به مردم و اهل سنت این جزیره انتخاب کرده و برای رفع مشکلات آن ها تلاش می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، سید محمدحسین هاشمی روحانی پایگاه فرهنگی اجتماعی مسجد امام علی علیه السلام جزیره لاوان در بندر لنگه از توابع استان هرمزگان است.

سکونت در جزیره سختی‌های خاص خودش را دارد از گرمای طاقت فرسا گرفته تا محدودیت رفت و آمد به خشکی، سختی تهیه آب شرب و... که همه این عوامل موجب محرومیت خاصی در این منطقه شده است.

۱۲ سال مجاهدت یک روحانی در جزیره محروم لاوان + عکس

حجت الاسلام هاشمی بیش از ۱۸ سال است که تبلیغ دین می پردازد و ۱۲ سال است که از راحتی و امکانات شهرنشینی دل کنده و در این جزیره مشغول خدمت رسانی به مردم شیعه و سنی است و ارتباط بسیار خوبی با مردم اینجا که اغلب از اهل تسنن هستند، دارد و در برنامه های آن ها و نماز جمعه اهل سنت شرکت می کند و در این سال های برای وحدت بین شیعه و اهل سنت بسیار تلاش کرده است.

او علاوه بر خدمت رسانی در جزیره در مناسبت های تبلیغی در سکوهای نفتی نیز حضور پیدا می‌کند. در جمع کسانی که مدت‌ زیادی را به دور از خانواده‌ و شبانه روزی مشغول به کار هستند.

بخشی از فعالیت های حجت الاسلام هاشمی در عرصه دانش آموزی است، حضور در مدارس و شرکت در کلاس های دانش آموزان و همچنین برگزاری برنامه های قرآنی برای کودکان و نوجوانان در مسجد نیز برقرار است و همسر او نیز از فارغ التحصیلان حوزه علمیه است که برای بانوان و بچه های جزیره برنامه های مختلف قرآنی و حلقه صالحین را برگزار می کند.

حجت الاسلام هاشمی با همکاری طرح قرارگاه تحول گروه جهادی جزیره را که راکد بود، احیا کرده و با همکاری بسیج به گره گشایی از مردم و رسیدگی به نیازمندان جزیره می پردازد.

نزدیک به صد خانواده نیازمند تحت پوشش مسجد هستند و مورد حمایت قرار می گیرند و به مشکلات آن ها رسیدگی می شود.

۱۲ سال مجاهدت یک روحانی در جزیره محروم لاوان + عکس

یکی از مشکلاتی که جزیره داشت، ترابری دریایی از مبدا لاوان به بندرگاه نخیلو بود که با پیگیری های حجت الاسلام هاشمی و قرارگاه و همکاری شرکت ها، نیازمندانی که توانایی مالی مناسبی ندارند به صورت رایگان تردد می کنند.

حجت الاسلام هاشمی در فعالیت دیگری با رایزنی و پیگیری و همراهی بسیج در این دو سال زمینه اشتغال بیش از ۸۰ نفر از جوانان جویای کار اهل جزیره را در شرکت های نفتی لاوان فراهم کرده است.

مبارزه با آسیب های اجتماعی بخش دیگری از فعالیت‌های حجت الاسلام هاشمی است؛ او به عنوان معتمد در شورای حل اختلاف پرونده های زیادی را در این سال‌ها به صلح و سازش رسانده و تعدادی را نیز برای ازدواج معرفی کرده است.

۱۲ سال مجاهدت یک روحانی در جزیره محروم لاوان + عکس

برگزاری کلاس ها و کارگاه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی طلاق و اعتیاد و تشویق به فرزندآوری در جزیره و شرکت های نفتی برگزار شده و با کمک شرکت های نفتی نیز تعدادی از معتادین به کمپ های ترک اعتیاد معرفی و موفق به ترک اعتیاد شدند.

حجت الاسلام هاشمی در ایام کرونا نیز با همراهی مردم فعالیت های فراوانی داشته است؛ از ضد عفونی کردن معابر با کمک بسیج تا راه اندازی کارگاه تولید ماسک و کمک به نیازمندان و با پیگیری های آنها چهار مرحله حضور گروه های جهادی پزشکی نیز برای درمان بیماران نیازمند در این جزیره انجام شده است.

۱۲ سال مجاهدت یک روحانی در جزیره محروم لاوان + عکس

حجت الاسلام هاشمی می گوید: حضور روحانیون و حمایت از فعالیت های تبلیغی روحانیون در شرکت های نفتی بسیار مورد توجه است و باید برای حضور هرچه بیشتر مؤثرتر روحانیون تلاش کرد.

۱۲ سال مجاهدت یک روحانی در جزیره محروم لاوان + عکس

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یاعلی IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    5 0
    ماشاالله
  • ایول IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    3 0
    ایول
  • علی اصغر کریمی IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    2 0
    خداوند امثال ایشان را در جامعه زیاد نماید خدا توفیق روز افزون به خادمان اسلام و مسلمین عنایت فرماید ان شاءالله
  • حسین IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    1 0
    خدا توفیق روز افزون عنایت فرماید ان شاءالله
  • علیرضا IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    0 0
    خداوند به همه انسانهای واقعی توفیق عنایت بفرماید. چه روحانی و چه غیر روحانی