دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سیدمحمد نبوی

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران خاتم الانبیا(ص) سنندج گفت: جدایی جامعه و عامه مردم از حوزه‌های علمیه و دیگر مراکز دینی و فرهنگی می‌تواند سرآغازی بر نهادینه سازی تفکر سکولاریسم در جامعه باشد، بنابراین نباید اجازه دهیم که حوزه‌ها دچار انفعال و روزمرگی شوند.

حجت الاسلام سید محمد نبوی مدیر مدرسه سفیران خاتم الانبیاء (ص) سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان اظهار داشت: حوزه‌های علمیه همانطوری که از ابتدا منشاء تحولات بزرگی در جهان اسلام بوده‌اند، امروز نیز لازم است تا همان نقش را به خوبی ایفا کنند.

مدیر مدرسه سفیران خاتم الانبیاء (ص) سنندج گفت: حوزویان و جامعه، ارتباط ویژه‌ای با هم دارند به طوری که این دو از هم جدا نبوده و نیستند، به همین علت به عینه می‌بینیم که تلاش‌های بسیاری برای تقابل این دو از سوی معاندان صورت می‌گیرد.

این استاد حوزه علمیه افزود: جدایی جامعه و عامه مردم از حوزه‌های علمیه و دیگر مراکز دینی و فرهنگی می‌تواند سرآغازی بر نهادینه سازی تفکر سکولاریسم در جامعه باشد، بنابراین نباید اجازه دهیم که حوزه‌ها دچار انفعال و روزمرگی شوند.

حجت الاسلام نبوی در ادامه خاطر نشان کرد: حوزه‌ علمیه‌ای که پویا و انقلابی باشد، تولید محتوا می‌کند، مطالبه‌گر می‌شود و همین امور خود زمینه ارتقاء معنویات و اخلاق در جامعه می‌شود، بنابراین می‌طلبد که اساتید حوزوی موضوع تهذیب را جزو اولویت‌های خود قرار دهند و برای تربیت کردن طلاب با دانش و مهذب، تلاششان را دو چندان کنند.

مدیر مدرسه سفیران خاتم الانبیاء (ص) سنندج یادآور شد: از سوی دیگر طلاب نباید تنها به کتب درسی خود اکتفاء کنند، بلکه حوزه باید مرکز تولید اندیشه اسلامی باشد، به بیان دیگر طلبه‌ای که در دوران تحصیل نتواند دانش و اخلاق را با هم کسب کند، بدون شک در بیرون از حوزه نیز نمی‌تواند به وظیفه‌ای که برعهده دارد به خوبی عمل کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha