شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
ل

حوزه / دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی با اشاره به معیارهای دولت اسلامی، گفت: برای تحقق دولت اسلامی الگوی آموزش و پرورش باید تغییر پیدا کند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام علی کشوری، چهارشنبه ۲۷ مهر۱۴۰۱ در اجلاس تحقق دولت اسلامی که با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، جمعی از نخبگان، بسیجیان، روحانیون و مسئولان در اتاق بازرگانی کاشان برگزار شد، بر لزوم شکل گیری آموزش خانواده در کشور تاکید کرد و گفت: پدر و مادر علاوه بر تامین غذا، لباس و خانه باید غذای روح و فکر فرزندش را هم تامین کند.

وی با بیان اینکه برای تحقق دولت اسلامی الگوی محرومیت زدایی کشور باید تغییر کند، اظهار کرد: دولتی که یارانه می دهد نمی تواند محرومیت زدایی کند هرچند هم نیت آن خیر باشد، چون یارانه دادن منجر به رفع فقر نمی شود

کشوری با بیان اینکه دولت برای محرومیت زدایی باید بازار رایگان برای تجارت مردم راه اندازی کند، یادآور شد: اگر تجارت عمومی شود علاوه بر محرومیت زدایی پایدار عقلانیت مردم نیز بالا می رود.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی با بیان اینکه الگوی نگهبانی از نظام اسلامی ایران باید به روز شود، افزود: با توجه به اینکه بسیاری از اهداف در کشورمان در حال تبدیل به قانون است، لذا باید از این قوانین در برابر سلطه بیگانگان محافظت شود.

وی، با بیان اینکه برای تحقق دولت اسلامی الگوی شناسایی توازن های کشور نیز تغییر پیدا کند ابراز داشت: سازمان برنامه بودجه همان طور که مسائل اقتصادی را مشکل می داند طلاق و موضوعات فرهنگی را هم به عنوان عدم توازن و ناهنجاری باید حساب کند.

کشوری با بیان اینکه همه جوانب در ایجاد شغل دیده شود، تصریح کرد: سازمان استخدامی کشور نباید مشاغل استخدامی را اصل قرار دهد بلکه زمینه رشد مشاغل غیراستخدامی را نیز فراهم کند.

وی با بیان اینکه الگوی قانونگذاری در دولت اسلامی باید تغییر کند، قانون زیاد را ضد نظم دانست و یادآور شد: هر دوره مجلس میانگین بیش از ۱۰۰ قانون به قوانین کشور اضافه می شود ولی معلوم نیست کی قرار است این قوانین اجرا شود.

وی تصریح کرد: ۱۵ سال پیش قانون خانواده تصویب شده که باید به زوج های جوان مسکن داده شود، ولی هیچ دولتی تاکنون این قانون را اجرا نکرده است.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی ادامه داد: حوادث اخیر کشور نشان داد که بعضی از کسانی که در اغتشاشات شرکت کردند علاوه بر اینکه بامسائل اسلامی آشنا نبودند، مشکل معیشتی و تربیتی داشتند.

کشوری تصریح کرد: برای تحقق دولت اسلامی الگوی آموزش و پرورش باید تغییر کند.

وی با بیان اینکه دولت اسلامی زمانی ساخته می شود که کارشناسی الگوی پیشرفت در منبرها، خطبه های نمازجمعه و جلسات کارشناسی مختلف کشور گسترش پیدا کند، خاطرنشان کرد: برای طبقه بندی تدریس باید مدرسه تمدنی در کشور ایجاد شود .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha