دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1049818
۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
حجت الاسلام علی خیاط

شنیده ها حاکی از آن است که به احتمال زیاد حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط به عنوان «مدیر حوزه علمیه خراسان» معرفی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، شنیده ها حاکی از آن است که نخستین جلسه شورای عالی حوزه علمیه مشهد در دوره جدید فردا سه‌شنبه سوم آبان ۱۴۰۱ برگزار می شود و به احتمال بسیار زیاد حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط به عنوان «مدیر حوزه علمیه خراسان» معرفی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

اعضای شورای عالی حوزه علمیه مشهد منصوب شدند

حجت الاسلام والمسلمین خیاط هم اکنون ریاست دانشگاه علوم اسلامی رضوی را بر عهده دارد و در گذشته هم رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بوده است.

او دارای مدرک سطح ۴ حوزه در رشته فقه و اصول از حوزه علمیه مشهد و دکترای علوم قرآن و حدیث از دانشگاه علوم اسلامی رضوی است.

البته گزینه های دیگری هم برای مدیریت حوزه علمیه خراسان مطرح هستند، اما ظاهراً حجت الاسلام والمسلمین خیاط در صدر گزینه ها قرار دارد.

«علی خیاط» مدیر حوزه علمیه خراسان می شود؟!

براساس شنیده ها حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه هم به عنوان دبیر شورای عالی حوزه علمیه مشهد انتخاب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه در دوره قبل با حکم رهبر معظم انقلاب، دبیر شورای عالی حوزه علمیه مشهد بود، اما در دوره جدید، مقام معظم رهبری در حکم انتصاب شورای عالی حوزه علمیه مشهد، انتخاب دبیر شورا و مدیر حوزه را بر عهده اعضای این شورا گذاشته اند.

بیشتر بخوانید:

بیانیه ۷۰ استاد حوزه علمیه خراسان درباره انتخاب مدیر جدید

پیش از این حجت الاسلام والمسلمین سیدمصباح عاملی مدیریت حوزه علمیه خراسان را عهده دار بود و در دوره جدید نیز با حکم رهبر معظم انقلاب، عضو شورای عالی حوزه علمیه مشهد می باشد.

نکته قابل ذکر این که انتخاب «مدیر حوزه علمیه خراسان» و «دبیر شورای حوزه علمیه مشهد» منوط به تصمیم و رأی اعضای این شورا است.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha