دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1051414
۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
حوزه علمیه یزد

حوزه/ نماینده حوزه علمیه یزد در نشست بصیرتی و مطالبه گری با حضور نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مطالبات امام خامنه‌ای در مورد فضای مجازی در ۱۰ سال گذشته جزو اولویت های اول کشور به شمار می رود که اگر در مجلس مطرح می شود باید طرح دو یا سه فوریتی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام علیرضا دهقانی استاد حوزه و نماینده حوزه علمیه یزد در نشست بصیرتی «وقایع اخیر و ۱۳ آبان» که روز گذشته با حضور حجت الاسلام والمسلمین تقوی مسئول شورای هماهنگی روحانیت دفتر ریاست جمهوری با حضور جمع کثیری از روحانیون و طلاب خواهر و برادر شهر یزد در مدرسه مدینة العلم کاظمیه برگزار شد، مطالبات حوزویان را در سخنانی خواستار شد.

اولین مطالبه حوزویان ساماندهی فضای مجازی

حجت الاسلام دهقانی با تقدیر از دولت و مجلس انقلابی از بدو تشکیل تا کنون، اولین مطالبه را پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب بیان کرد و افزود: بیش از۱۰ سال مقام معظم رهبری در مورد فضای مجازی وسامان دهی آن، راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و قانون مند کردن فضای مجازی، تأکید کردند و این مطالبات به ۲۰ مورد می رسد.

وی، خاطر نشان کرد: مطالبات امام خامنه ای در مورد فضای مجازی در ۱۰ سال گذشته جزو اولویت های اول کشور به شمار می رود که اگر در مجلس مطرح می شود باید طرح دو یا سه فوریتی باشد.

نماینده حوزه علمیه یزد، اظهار کرد: خیلی از معضلات سیاسی، اجتماعی و حتی عقیدتی به خاطر نبود یک قانون درست در فضای مجازی است در حالی که در برخی سایت ها، کانال های تلگرام و اینستاگرام خرید و فروش راحت سلاح گرم، آموزش ساخت کوکتل مولوتوف و انواع و اقسام ناامنی ها مشاهده می شود.

دهقانی گفت: در خیلی از کشورها فضای مجازی قانون مند است و ما جزو معدود کشورهایی هستیم که متأسفانه هیچ قانونی برای فضای مجازی نداریم و مورد هجمه هستیم.

وی، هشدار داد: مردم کشور ما به خصوص جوانان و نسل جدید۱۵۰ برابر بیشتر از متوسط جهانی مورد هجمه اطلاعاتی، تبلیغاتی و روانی هستند و شاید کشورهای دیگر این اندازه ضرورت نداشته باشد ولی ساماندهی فضای مجازی برای کشور در برابر این هجمه گسترده جدی تر است.

نماینده حوزه علمیه یزد، با انتقاد از دولت قبلی در ولنگاری فضای مجازی، یادآور شد: سه سال از عمر مجلس انقلابی می گذرد و سال آینده عمر این دوره مجلس به پایان می رسد و انتخابات دور بعد برگزار می شود در حالی که ما گلایه داریم در سه سال گذشته هیچ حرکت محسوسی در قانون مند کردن فضای مجازی انجام نشده و یک نماینده برای ارجاع و شکایت از اینستاگرام نداشته ایم.

حجت الاسلام دهقانی ابراز کرد: افراد خیلی راحت در فضای مجازی اینستاگرام آموزش قتل می دهند و حتی برای فعالیت سلبریتی ها در فضای مجازی هیچ قانونی وجود ندارد در حالی که چند روز پیش یکی از بازیگران در وسط اغتشاشات را دستگیر و سپس آزاد کردند.

گلایه از دولت و مجلس

وی، با ابراز گلایه از دولت و مجلس تأکید کرد: بیش از یکسال از دولت انقلابی گذشته ولی هنوز هیچ اقدامی انجام نشده است و هنوز در شورای عالی فضای مجازی از منصوبین دولت قبل هستند که دغدغه این قضیه را ندارند.

نماینده حوزه علمیه یزد، اعلام وجود ۹ میلیون شغل در فضای اینستا گرام را یک حیله برای رفع فیلترینگ آن دانست و گفت: برخی می خواهند همچنان این فضای مجازی رها ادامه یابد.

حجت الاسلام دهقانی یادآور شد: ما طلاب و روحانیون در سال۹۸ برای انتخابات ۱۴۰۰ برای رأی آوردن این دولت آبرو گذاشتیم و برای حضور حداکثری پای صندوق های رأی خالصانه فعالیت کردیم و اهانت ها شنیدیم.

وی، بیان کرد: قشر روحانیت که همیشه پای انقلاب اسلامی بوده قشر مظلومی است و جایی که باید در صحنه باشد حضور می یابد و الان هم بیشتر فحاشی ها، ضرب و شتم ها و اهانت ها متأسفانه علیه روحانیت است و دیدبم طلبه عزیزمان آرمان علی وردی در تهران به چه وضعیتی به شهادت رسید.

نماینده حوزه علمیه یزد، مطالبه روحانیت از مجلس و دولت را با طرح این سؤال «چرا مجلس و دولت در فضای مجازی کوتاهی کردند؟» و« چرا هیچ اقدام محسوسی صورت نگرفت؟»، افزود: چرا وقتی در مجلس طرح صیانت مطرح شد به خاطر برخی فضا سازی ها در فضای مجازی آن را رها و بایگانی کردید؟

دومین مطالبه: جرم انگاری اهانت کنندگان به روحانیت

حجت الاسلام دهقانی، دومین مطالبه را جرم انگاری و اختصاص جزای سنگین تر برای اهانت کنندگان به روحانیت را خواستار شد و افزود: یکی از معضلات امروز فحاشی، تعرض اهانت به روحانیت در کوچه و خیابان است در حالی که فحاشی به صورت علنی جرم است ولی فحاشی به روحانیت باید جرم و جزای سنگین تری داشته باشد زیرا روحانیت نماینده دین است.

وی، تأکید کرد: اگر به روحانیت فحاشی و اهانت شود باید جرم انگاری بیشتری داشته باشد چون توهین به روحانیت توهین به دین است و باعث ضعیف شدن دین در جامعه است.

نماینده حوزه علمیه یزد با بیان این که درست است که روحانی کوتاه می آید و چیزی نمی گوید، اظهار داشت: روحانیت ترسی از این فحاشی ها و توهین ها ندارد در حالی که گاهاً این هفته ها طلبه ها کتک خوردند و شهید دادند و ما این را افتخار خود می دانیم ولی این مسئله وظیفه دولت و مجلس است که جرم انگاری بیشتری برایش باشد.

سومین مطالبه: گزینش معلمان اصلاح شود

حجت الاسلام دهقانی، اظهار داشت: یکی از مکان ها برای تعلیم و تربیت مدارس است و در حالی که آموزش و پرورش ما و مدارس ما معلمین و مربیان دلسوز و انقلابی دارند ولی بعضا دیده می شود معلمین (البته کم هستند ولی هستند)که تفکرات ضد انقلابی و شیطانی دارند که در حوادث اخیر برخی معلمان به بچه ها شرکت در اغتشاشات را تکلیف می کردند بنابراین باید برای این مسئله فکری شود.

وی بااشاره به وجود گزینش های سخت در همه ادارات کشور، گفت: چرا برای استخدام آموزش و پرورش نباید گزینش سنگینی باشد و تمرکز و توجه شود که اطرافیان متقاضی چه کسانی هستند و طرز فکری دارند؟ ما ۱۲ سال بچه هایمان را به این معلمان می سپاریم و با وجود این که خیلی از آنها مخلص و باتقوی و انقلابی هستند ولی آن عده هم که مشکل دارند باید پالایش شوند و چه اشکالی دارد اگر معلمی ضد انقلاب هست از آموزش و پرورش اخراج شود؟

نماینده حوزه علمیه یزد، بیان کرد: متأسفانه در برخی موارد در اغتشاشات با معلول برخورد می شود در حالی که با علت برخورد نمی شود.

حجت الاسلام دهقانی برخورد با افرادی که علت اغتشاشات هستند را خواستار شد و افزود: در برخی موارد، علت اغتشاشات سلبریتی ها و بازیگران در فضای مجازی هستند و به جای اینکه وقتتان را صرف معلول کنید به سراغ اصلاح علت ها بروید وگرنه این جوان ها ۶۰% زیر ۲۰ سال بودند که آن هم در فضای مجازیِ رها و با فراگرفتن آموزش های غلط در فضای مجازی بوده اند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha