چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
کد خبر: 1153465
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
اراک

حوزه/استاد موسسه آموزش عالی ریحانة النبی (س) اراک بیان کرد: شخصی که نقد پذیر است و در پی جستجوی عیب های خود است، روز به روز عیب هایش آشکارتر می شود و تلاش می کند آنها را برطرف کند، لذا لغزش های او کم می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک ،نشست فرهنگی با عنوان ضرورت نقد پذیری و عیب زدایی با حضور حجت الاسلام خدادادی استاد موسسه آموزش عالی ریحانة النبی (س) اراک برگزار شد.

حجت الاسلام خدادادی بیان کرد: امام صادق علیه السلام می فرمایند: أحَبُّ إخوانی إلَیَّ مَن أهدی إلَیَّ عُیُوبی محبوب ترینِ برادرانم نزد من، کسی است که عیب هایم را به من هدیه کند.
وی اضافه کرد : یک فکر نادرستی که ممکن است بر برخی از مردم حاکم باشد این است که وقتی - حتی جهت دلسوزی آنها - درباره عیب شان به آنان تذکر داده شود آن را انکار می کنند تا آن عیب همچنان مخفی بماند و برای اصلاح خود اقدامی نکنند.

حجت الاسلام خدادادی تصریح کرد: گاهی بجای پذیرفتن عیب و نقطه ضعف خود، عیب شخص مقابل را به او بازگو می کنند تا عیب خود را بپوشانند و به زعم خود شخصیت خویش را حفظ می کنند و حال آنکه شخصیت آنها در صورتی حفظ می شود که با آگاه شدن از عیب خود آن را بپذیرند و سپس آن عیب را از خود ریشه کن کنند، نه آنکه با داشتن آن عیب از خود دفاع کرده و شخص مقابل را محکوم کنند.

وی خاطر نشان ساخت : برفرض شخص تذکر دهنده توجیه را بپذیرد یا به خاطر مواجهه با عدم تاثیرپذیری سکوت کند، آیا با دفاع کردن آن نقطه ضعف خودبخود برطرف خواهد شد؟ قطعا جواب این سوال منفی است .

این استاد حوزه در پایان اضافه کرد: شخصی که نقد پذیر است و در پی جستجوی عیب های خود می باشد، روز به روز عیب های او برای او آشکارتر می شود و او تلاش می کند آنها را برطرف کند، لذا لغزش هایش کم می شود.

شخص نقد پذیر لغزش های کمتری دارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha