پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
روح الله رفعتی پور

حوزه/ نشست سیاسی با محوریت بررسی مسائل روز و اغتشاشات اخیر در مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه های علمیه خواهران، روح الله رفعتی پور در نشست سیاسی با محوریت بررسی مسائل روز و اغتشاشات اخیر، در جمع طلاب مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان با اشاره به این نکته که اگر در جنگ با دشمن در حجم و دفاع تناسب نداشته باشیم باعث شکست است، اظهار کرد: در جنگ یک قاعده عقلی به نام تناسب داریم که دفاع در برابر دشمن بر اساس حجم و نوع آن است اگر جنگ در حجم و نوع با دشمن سنخیت نداشته باشد باعث شکست است، اگر در نوع متناسب باشد و حجم دفاع بالاتر از حجم باشد بازدارندگی را به همراه دارد و هر چه دفاع بالاتر رود بازدارندگی فعال تر است.

استاد دانشگاه امیرالمومنین (ع) اهواز در بیان جنگ‌ هیبریدی یا تکمیلی که امروزه با آن مواجه هستیم، اذعان داشت: جنگ‌های ترکیبی شامل جنگ‌های دیپلماسی، اقتصادی، اطلاعاتی، سایبری، نظامی، سیاسی، نامنظم و در پایان، جنگ شناختی یا ادراکی می‌باشد که همه‌ی این هشت جنگ، امروزه علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال می‌شود و خطرناکترین آن، جنگ شناختی و یا ادراکی است. که با مدلهای دیگر جنگ ترکیب می شود دشمن به دنبال تصرف اندیشه جامعه است. مهم ترین اتفاق در آن تغییر نوع نگاه جامعه هدف است.

وی افزود: هدف از جنگ شناختی، درگیر نمودن افکار عمومی و سپس تغییر نوع نگاه ها، نسبت به موضوعی خاص است، به عبارت دیگر، مقصود از این جنگ، مدیریت اذهان است که به آن «جنگ روایت‌ها» نیز گفته می‌شود؛ نتیجه این تفکر آن است که تعامل جای تقابل را می گیرد. در آن جامعه هدف بدون اراده و بدون آن که بخواهد کاری را انجام می دهد که دشمن می خواهد در واقع سرباز او می شود. دشمن بدون کم ترین هزینه در جامعه هدف به اهداف خود می رسد. برای نمونه در قضیه ورود آمریکایی ها به عراق با تغییر نگرشی که در مردم عراق بوجود آورده بودند و به آمریکایی ها به عنوان یک منجی نگاه می کردند.

کارشناس سیاسی با استناد به آیات ۶۰ سوره یاسین و ۲۱و۲۲ سوره اعراف شیطان را به عنوان نماد معرفی کرد و گفت: در قرآن هر کجا نام شیطان است عداوت هم هست، در افکار انسانها خطرناک ترین اتفاق این است که دشمن دیگر دشمن حساب نشود همانطور که در برخی آیات شیطان خود را از ناصحین، مصلحون و خیرخواه معرفی می نماید و حال آنکه دشمنی او آشکار است.

وی با تأکید بر این نکته که در جنگ روایت ها پیروز میدان آن است که زودتر خبر رسانی کنند افزود: در جنگ روایی آن کسی برنده است که اوّلین خبر را بدهد. در جریان خبر مهسا امینی دشمن اوّلین خبر را داد پس توانست جولان دهد. ولی در جریان زندان اوین و خودکشی کابوس سیّد امامی جبهه انقلابیون خبر را منتشر کردند در نتیجه پیروز شده و این بحث ها جمع شد.

استاد دانشگاه ریشه اغتشاشات و همجمه هایی که به مردم و اموال عمومی وارد شد را از سالهای ۹۷ و ۹۸ دانست و افزود : باید به سه کلید واژه خاورمیانه، طرح خاورمیانه جدید و بیضی استراتژیک تامل داشته باشیم. در آبان ۹۸ قضایای بنزین اتفاق می افتد. آشوب ها، خسارت و دزدی اموال بیت المال خیلی شدیدتر از اجتماعات و اعتراضات قبلی است.

وی اظهار کرد: نشستی که در تیر ۱۳۹۷ (ژوئن ۲۰۱۸ ) در کشور آمریکا بین رهبران موساد و سیا برگزار می شود و پس از آن خبرگزاری حارص اعلام می کند کوموله با رهبران موساد و سیا دیدار کردند و هدف از این دیدار تغییر آرایش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مرزها است، در این نشست اعلام شد مقدمات آشتی با دموکرات ها را فراهم کنید. کردستان عراق با کردستان ایران متحد شوند تا کشور های غربی بتوانند بیشتر به آنان امکانات دهند. همچنین افسر موساد اعلام کرد اگر کرد و دموکرات با هم متحد شوند بقیه گروه ها هم با آن ها متحد شده و اسلحه آشوب در ایران اتحاد کُردها و دموکرات ها می باشد.

رفعتی پور هدف این دیدارها را براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق نخبگان و مردم دانست و گفت: در طرح خاورمیانه جدید این طرح ها فعال می شود که از طریق حجاب، مسائل صنفی، جوانان و زنان و همچنین مناطق مستعد واگرایی با توجه به قومیت های مختلف و متنوع که در داخل کشور هستند می خواهند به اهداف خود برسند و تجزیه ایران فشار شدید اقتصادی و به دنبال آن ارتباط گیری با نخبگان و دانشجویان تا براندازی نظام از طرف خود مردم انجام گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha