جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
ماکو

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: طبق فرهنگ قرآنی تا زمانی که خوی استکبار و ظلم و جور و ستم و آدم کشی در سران آمریکا وجود دارد «مرگ بر آمریکا» هم شعار همیشگی ملت ایران خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امروز در خطبه های نماز جمعه ماکو که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با تشکر از حضور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان، اظهار داشت: مردم با حضور خود در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، فتنه‌های دشمن را در اغتشاشات و حمله تروریستی اخیر خنثی کردند.

وی افزود: یوم الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، یادآور سه حادثه‌ی مهم در تاریخ معاصر است، که هر سه‌ آن در روحیه‌ استکبار ستیزی با هم مشترک هستند.

امام جمعه ماکو تصریح کرد: اعتراض امام به تصویب قانون کاپیتولاسیون و دستگیری ایشان توسط مأموران رژیم شاه و تبعید به ترکیه، راهپیمائی دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالتهای آمریکا در ایران و شهادت ۵۶ دانش آموز به دستور آمریکا و رژیم ستم شاهی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام و گروگان گیری جاسوسان آمریکائی از مهم ترین اتفاقات ۱۳ آبان است.

وی اضافه کرد: حضرت امام(ره) از تسخیر لانه جاسوسی به نام انقلاب دوم یاد کردند؛ چون اگر آمریکایی ها در کشور باقی می‌ماند، یقینا انقلاب را منحرف می‌کردند، همانطور که انقلاب مردم مصر را منحرف کردند و روحیه استکبار ستیزی از جمله‌ آرمانهای مقدس حضرت‌امام است که ریشه در فرهنگ اسلامی و آیات وحیانی قرآن دارد.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: طبق فرهنگ قرآنی تا زمانی که خوی استکبار و ظلم و جور و ستم و آدم کشی در سران آمریکا وجود دارد «مرگ بر آمریکا» هم شعار همیشگی ملت ایران خواهد بود.امروز در هر نقطه دنیا قتل و خونریزی انجام می‌شود، رد پای آمریکا در آنجاست، یا بطور مستقیم در قتل و خونریزی شرکت دارد و یا قتل نیابتی در آن کشورها انجام می دهد.

وی گفت: آمریکا مردم مظلوم فلسطین را به دست رژیم صهیونیسی قتل عام می‌کند، در یمن به توسط وهابیت حاکم در عربستان، نسل کشی می‌کند و در سوریه و افغانستان به توسط گروههای تکفیری مسلمانان را به نام اسلام می‌کشد.

امام جمعه ماکو خاطرنشان کرد: جنایاتی که آمریکایی‌ها در ایران مرتکب شده‌اند، چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن، گویای آن است که در طول بیش از چهل سال از عمر انقلاب می‌گذرد، نقشه‌های مختلفی برای براندازی نظام کشیده‌اند که خوشبختانه تمامی این فتنه‌ها با عنایت وجودمقدس حضرت بقیة الله الاعظم(عج)، تدبیر حضرت امام و مقام معظم رهبری و بصیرت ملت ایران خنثی شد.

وی افزود: استکبار جهانی آمریکا، برای اینکه بین ملت ایران و مسئولین نظام اسلامی فاصله بیاندازد، جنگ روانی رسانه‌ای و اقتصادی، از جمله تحریم‌های ناجوانمردانه را بر ملت ایران تحمیل کرده، که ان شاءالله برای بار دیگر باشکست مواجه خواهند شد و ملت ایران هم سرافرازانه از این پیچ تاریخی عبور خواهد کرد.

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: دشمن به قدری در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت ایران کم آورده است، که تروریست داعشی را اجیر می‌کند تا در حرم احمد بن موسی(ع) مردم بی‌دفاع اعم از زن و مرد و کودک و جوان و نوجوان را قتل عام کند. مقام معظم رهبری ‌فرمودند: امروز دشمن به همان اندازه‌ای که از عکس سردار سلیمانی می‌ترسد و اجازه نمی‌دهد عکس آن سردار دلها در فضای مجازی پخش بشود، به همان اندازه از عکس آرشام، می‌ترسد، لذا اجازه نمی‌دهد عکس آن نوجوان شهید نیز در فضای مجازی تکثیر شود.

وی اضافه کرد: آمریکا از اول انقلاب تا به امروز به بهانه‌های مختلف ملت ایران را تحریم کرده است و همه اینها بهانه بود و هدف آمریکا این است که در روی زمین امت اسلامی، ملت مسلمان ایران و نظام اسلامی نباشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha