دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت الاسلام موسوی

حوزه/ استاد مرکز تخصصی مهدویت گفت: کسی که می خواهد بخشی از وظایف امام زمان(عج) را به دوش بکشد باید بداند که این راه هزینه دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام سید روح الله موسوی در همایش طلیعه حضور در جمع طلاب موسسه آموزش عالی فاطمة الزهرا(س) اصفهان در قم، ضمن اشاره به مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) در زندگی این بزرگواران، به مظلومیت امام زمان (عج) در عصر حاضر پرداخت و گفت: ظلمی که به ۱۳ معصوم بزرگوار در اعصار گوناگون روا داشته شد سبب شد که خداوند متعال آخرین امام را مأمور به غیبت کنند و مردم از دیدن آن امام معصوم محروم شدند، تا این زمان که تعدادی از ما احساس کردیم می‌توانیم به این انسان مظلوم در زمین کمک کنیم.

وی ادامه داد: کسی که می خواهد بخشی از وظایف امام زمان(عج) را به دوش بکشد باید بداند که این راه هزینه دارد، این را اسلام به ما آموخته است: لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتَّی تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ (سوره مائده- آیه ۲). شما سرباز امام زمان هستید و باید در هرکاری هدفتان کمک به امام زمان (روحی له الفداء) باشد و بر اساس همین هدف وقت و عمر خود را برنامه ریزی کنید و از پرداختن به امور بیهوده بپرهیزید. طلبه باید اهل مطالعه باشد، مشکلات جامعه را بشناسد، در حل مشکلات و انجام وظایفی که روی زمین مانده کوشا باشد.

استاد مرکز تخصصی مهدویت ضمن بیان اهمیت نوع نگاه ما به عالم هستی و رابطه وجودی مخلوقات با خدا، رابطه دنیا و آخرت را مانند رابطه جنین در رحم مادر با دنیا ذکر کرد و اظهار داشت: حرکت انسان از رحم مادر به دنیا یک حرکت جسمی است و سه نکته مهم در آن وجود دارد: یک اکثریت ابزارهایی که در رحم برای جنین حاصل می شود در آن فضا قابلیت استفاده و بهره را ندارند، دوم اگر این ابزارها در رحم فراهم نشد جنین با مشکل خاصی مواجه نمی شود و سوم ولی اگر جنین با این نقص به دنیا آمد دیگر قابل جبران و بازگشت به رحم نیست.

وی ادامه داد: حرکت انسان از دنیا به آخرت نیز همین گونه است با این تفاوت که حرکت به سوی آخرت حرکت روحی است. در این دنیا انسان اکثریت نتایج دینداری خود را دریافت نمی کند اگر در دنیا نقصی در دینداری باشد غالبا در دنیا دچار اذیتی نمی شود و چه بسا راحتی هم داشته باشد ولی اگر با این نقص در دینداری به سوی آخرت حرکت کند، دیگر نه قابل جبران در آخرت و نه قابل بازگشت به دنیا برای اصلاح است.

حجت الاسلام موسوی گفت: طبق سوره مبارکه ی عصر آنچه برای حرکت به سوی آخرت لازم است، هم ایمان قلبی و هم اعمال صالح است، تا با ابزارهای کامل به جهان آخرت پای گذاریم.

وی در پایان به تلاش دیگر ادیان در رسیدن به منجی خود اشاره کرد و گفت: ما اهل حق هستیم و باید محکم تر استوارتر و مصمم‌تر پا به عرصه شناخت امام زمان(عج) خود بگذاریم و ایشان را به دیگران هم بشناسانیم.

استاد مرکز تخصصی مهدویت بیان کرد: لازم است به درک جایگاه حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نسبت به خود و جایگاه خود نسبت به ایشان برسیم و این شناخت را به باور تبدیل کنیم لذا باید تمام عمر خود را در جهت معرفت یافتن نسبت به امام زمان(عج) خود و به معرفت رساندن دیگران صرف کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha