سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 1053937
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
رشد

حوزه / در پنجاه و دومین جشنواره فیلم رشدجایزه‌ای تحت عنوان «پیوند نماز و مسجد» به فیلم برگزیده اعطا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست خبری پنجاه و دومین دوره جشنواره فیلم رشد با حضور صادق یزدانی دبیر جشنواره و حجت‌الاسلام علی لطیفی رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره ظهر امروز ۲۳ آبان، در سالن اجتماعات شهید رجایی دبیرستان البرز برگزار شد.

در ابتدای جلسه صادق یزدانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) گفت: این رویداد پرسابقه‌ترین اتفاق سینمای در کشور است، اما این تنها مزیت فستیوال رشد نیست چون این رویداد در کنار سابقه طولانی بیشترین میزان مخاطب را به خود اختصاص داده است برای همین به جرات می‌توان ادعا جشنواره رشد پرمخاطب‌ترین رویداد سینمای کشور است.

وی ادامه داد: معنی کلمه رشد کاملاً مشخص است؛ حرکت روبه جلو رشد نامیده می‌شود. در همین راستا هدف جشنواره این است تا در دوره پنجاه و دوم حرکت رو به جلو داشته باشد. شعار این دوره جشنواره «مدرسه هویت‌ساز» است این نامگذاری نشان می‌دهد ما روی بحث هویت و معنا توجه ویژه داریم و نمی‌خواهیم صرفاً برگزار کننده یک رویداد سینمای باشیم. البته هدف جشنواره رشد برگزاری یک اتفاق سینمایی نیست بلکه می‌خواهیم با زبان سینما کار تربیتی انجام دهیم.

یزدانی ادامه داد: جشنواره فیلم رشد در سه بخش بین‌الملل، دانش‌آموزان و معلمان برگزار می‌شود. در بخش نخست فیلمسازان خارجی و داخلی حضور دارند در قسمت دانش‌آموزان نیز شرکت‌کنندگان از پایه اول و دوم متوسطه هستند و در قسمت سوم همانگونه که از عنوان مشخص است معلمان فیلمساز این قسمت را تشکیل می‌دهند.

وی درباره جوایز ویژه جشنواره نیز چنین توضیح داد: جدا از جایزه‌های که توسط هیئت داوران به فیلم‌های برگزیده داده می‌شود همانند هر سال نهادها نیز به فیلم‌های برگزیده خود جایزه خواهند داد. امسال سه جایزه در این بخش اضافه شده است ابتدا جایزه پیوند نماز، مسجد و نماز که توسط ستاد اقامه نماز به فیلم برگزیده داده می‌شود. جایزه دوم از طریق جبهه فعالان مردمی جمعیت به برگزیده منتخب داده می‌شود در این قسمت به فیلمی که به درستی جوانی خانواده را ترسیم کرده باشد جایزه اهدا خواهد شد. وزارت تعاون نیز در این دوره جایزه ویژه خواهد داشت. فیلم منتخب وزارت تعاون کاری خواهد بود که در آن به شکل مطلوبی فرهنگ کار نشان داده شود.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام علی لطیفی رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره بیان کرد: مدرسه البرز که امروز این نشست در آن برگزار می‌شود یک نماد برای علم‌اندوزی است. فستیوال رشد نیز این امتیاز را دارد چون هدف و محتوای این رویداد بالا بردن علم و دانش است. در این راستا تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا برای هنر این سرزمین حرکتی جریانساز باشیم. در جشنواره این دوره دو بخش فیلمنامه و وب‌سری به جشنواره اضافه شده است این امر به واسطه تقاضاهای بوده که صورت گرفته. البته همانگونه که آقای یزدانی اشاره کرده سینما فیلم قول داده از اثر برگزیده در بخش فیلمنامه حمایت‌های لازم را داشته باشد.

وی افزود: تمام تلاش این است تا جشنواره رشد بتواند اقدامی تربیتی در حوزه آموزش باشد این اتفاق اگر رخ دهد مطمئن باشید تاثیرات آن را در بخش آموزش شاهد خواهیم بود. در این جشنواره مصممیم که فیلم‌هایمان در دسترس همه اقشار باشد برای همین بعد از اتمام جشنواره اکران آثار در تمام نقاط کشور آغاز خواهد شد و مدارس نیز یکی از کانون‌های نمایش فیلم‌های رشد خواهند بود. شبکه شاد نیز در امر نمایش تولیدات رشد حضوری فعال خواهد داشت.

در انتهای مراسم با حضور مادر شهید میان مطلق از پوستر جشنواره رونمایی شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha