پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اصغری

حوزه/ یک تهیه‌کننده سینما گفت: فیلم‌های دینی اگر به شکلی فاخر تولید شوند قادرند انگیزه‌ای برای جذب تماشاگر باشند.

ابراهیم اصغری، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با بیان اینکه حمایت از تولیدات ارزشی قادر است اهرمی در جهت بالا رفتن مخاطبان سینما باشد؟ گفت: سینما از شیوع بیماری کرونا آسیب‌های فراوان دید. در ادامه نیز این مشکل باقی ماند و مردم کمتر به سینماها رفتند. این مشکل اگر ادامه پیدا کند متأسفانه دیگر از سینما چیزی باقی نخواهد ماند.

وی افزود: برای نجات سینما راهکارهای مختلفی ارائه شده تا هنر هفتم بتواند حیات خود را بازیابد. در این میان بحث حمایت مادی دولت توصیه‌ای است که بسیاری روی آن تاکید دارند اما من می‌خواهم به موضوعی اشاره کنم که شاید تا به حال کمتر مورد توجه قرار گرفته باشد آنهم بحث معنایی آثار سینمایی است.

این تهیه‌کننده تأکید کرد: تماشاگران فعلی سینما تنها بخش محدودی از جامعه‌ای که می‌تواند به سینما بروند را تشکیل می‌دهد. این امر نشان از این دارد بسیاری از مردم به سینما نمی‌روند. این موضوع نیز ربطی به کرونا یا بالا بودن قیمت بلیط ندارد بلکه به نظرم مضمون برخی از تولیدات بخش بزرگی از مردم را از سینما دور کرده است.

اصغری با بیان اینکه جامعه ایرانی به مفاهیم دینی و دفاع مقدسی علاقمند است، بیان کرد: یک جامعه دینی بزرگترین علاقه‌اش، تعلقات اسلامی است اما آیا این ویژگی جز اولویت‌های سینمای فعلی است؟ جواب روشن است با این توضیح اگر شرایطی فراهم آوریم تا فیلم‌های دینی با کیفیتی مناسب ساخته و روانه اکران شوند. به نظرم توانسته‌ایم به موفقیت خوبی دست پیدا کنیم البته وقتی از آثار دینی و انقلابی حرف می‌زنم کارهای سطحی و شعاری نیست بلکه کارهایی نظیر «موقعیت مهدی» است که اتفاقی خوب را در حوزه فیلمسازی دینی رقم زده است.

وی درپایان تأکید کرد: برای رونق سینمای دینی نیز تنها دولت نمی‌تواند ایفاگر نقش باشد، بلکه بخش خصوصی هم در این رابطه باید ورود کند. برای تشویق سینماگر بخش خصوصی بهترین راهکار در نظر گرفتن مزایایی است که به آنها انگیزه می‌دهد در این حوزه ورود کنند و همچنین از بازگشت سرمایه خود مطمئن گردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha