جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 1054767
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۶
ارجمندی

حوزه/ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به آغاز به کار فعالیت خانه فرهنگ و هنر ملل و برپایی هفته‌های فرهنگی در قم، گفت: راه‌اندازی این مجموعه فرهنگی علاوه بر اینکه زمینه‌ساز تعامل قم و دیگر کشورهاست، ظرفیت ۶۰ رشته هنری صنایع دستی قم را به مخاطبان بین‌المللی معرفی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، علیرضا ارجمندی عصر امروز در حاشیه افتتاح خانه فرهنگ و هنر ملل و همچنین آغاز به کار هفته فرهنگ و هنر استان قم، اظهار کرد: حضور اتباعی از بیش از ۱۲۰ کشور مختلف می‌تواند در عرصه بین‌المللی نقش‌آفرینی‌های مهمی برای قم داشته باشد و ما باید از ظرفیت اتباع و طلاب غیر ایرانی به شیوه مطلوب بهره‌مند شویم.

وی اضافه کرد: اقداماتی از جمله راه‌اندازی خانه فرهنگ و هنر ملل که بتواند زمینه‌ساز تعامل قم و دیگر کشورها باشد مورد استقبال قرار گرفته و می‌تواند از نظر سیاسی، فرهنگی و اجتماعی اهمیت و کارکردهای ویژه داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خاطرنشان کرد: امروز در هفته فرهنگ و هنر استان قم شاهد نمایش دستاوردهای هنری و صنایع دستی هستیم و مخاطبانی از ملیت‌های مختلف به خانه فرهنگ و هنر ملل مراجعه کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه روابط انسانی شئونات مختلفی دارد، گفت: بخشی از این روابط در خانه فرهنگ و هنر ملل عرضه شده است و نمونه کوچکی از امت واحد اسلامی می‌تواند در اینجا شکل گیرد و به عنوان الگویی مطلوب در دنیایی که دارای الگوهای سکولار است معرفی شود.

ارجمندی با بیان اینکه تولید و معرفی هویت اسلامی یکی از نیازهای کشورهای اسلامی است، تصریح کرد: در قم بیش از ۶۰ رشته هنری در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند و صنایع دستی این استان دارای هویت فرهنگی و اسلامی است و پیام‌های ایران را به مخاطبان بین‌المللی انتقال می‌دهد و فرهنگ ایرانی اسلامی ما با فرهنگ هنرمندان ما عجین شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز در صنایع دستی شاهد انتقال پیام‌های فرهنگی و دینی هستیم، عنوان کرد: تمام هنرهای صنایع دستی ایران این امکان را دارند که پیام صلح و دوستی و نفی خشونت را به مخاطبان ارائه کنند و بازار هم داشته باشند.

ارجمندی با تأکید بر اینکه هفته‌های فرهنگی در حقیقت به دنبال معرفی فرهنگ‌هاست، گفت: بی‌هویتی و فقر هویت با حضور و رشد تجدد و دنیای جدید همه انسان‌ها را گرفته و هفته‌های فرهنگی و هنری در حقیقت تعریف جدید از انسان و هویت بخشی است که این مهم‌ترین نیاز امروز کشورهای اسلامی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha