سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
فمینیسم

حوزه/ نشست علمی با موضوع «واکاوی مبانی فکری روانی، شعار زن، زندگی، آزادی و نقد آن»، با سخنرانی مریم پناهی در مدرسه علمیه خواهران الزهراء (س) زرین شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، نشست علمی با موضوع «واکاوی مبانی فکری روانی، شعار زن، زندگی، آزادی و نقد آن»، با سخنرانی مریم پناهی در مدرسه علمیه خواهران الزهراء (س) زرین شهر برگزار شد.

پناهی تفکر فمینیسم و تشدید آرمان گرایی افراطی را مبانی فکری و روانی شعار «زن، زندگی، آزادی» دانست و به تشریح و نقد آن پرداخت.

وی بیان کرد: برای موفقیت در هر کاری باید دو ابزار داشته باشیم؛ اول علم، آگاهی و دانش و دوم توانایی و مهارت؛ بنابراین نیاز است مهارت های دهگانه مثل مهارت خودشناسی، کنترل خشم و ... را یاد بگیریم.

استاد حوزه خواهران در ادامه یکی از عواملی که باعث رشد انسان می شود را اعتماد به نفس دانست و گفت: در جامعه اعتماد به نفس پایین کاذب زیاد است و یکی از ریشه های اعتماد به نفس کاذب پایین کمال گرایی افراطی می باشد.

پناهی در ادامه ویژگی افراد دارای اعتماد به نفس کاذب پایین را شامل تفکر دو قطبی بیان کرد و ادامه داد: این افراد بایداندیش هستند و برایشان مهم است، فاجعه ساز هستند زیرا از کاه، کوه می سازند، مقایسه ناعادلانه، قضاوت عجولانه دارند و خود را سرزنش می کنند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی به لحاظ روانی به تشدید آرمان گرایی افراطی توسط رسانه ها و در سطح جامعه پرداخته شده که نشانه های آن نیز به خوبی مشهود است. نمونه هایی از آن ها شامل اینکه از حکومت اسلامی فعلی انتظار جامعه ای ۸ ماه پس از ظهور امام زمان(عج) را می خواهد، فاجعه سازی و از کاه کوه ساختن مانند برجسته سازی افراطی از مرگ دختران جوان، ایجاد حس کاذب ناامنی (نه ناامنی واقعی)، قضاوت های بدون سند و مدرک و شواهد کافی و پذیرفتن این نوع قضاوت ها، مقایسه ی زندگی و شرایط زنان ایرانی به زنان در جوامع غربی (که البته واقعی نیز نمی باشد).

پناهی ادامه داد: تفکر فمینیسم بعد از سال ها تبلیغ تساوی و برابری زن و مرد و ترویج این تلقی غلط که منشأ نابرابری حقوق زن و مرد عوامل محیطی و اجتماعی است، محصول خود را در قالب شعار زن زندگی و آزادی برداشت کرده است. اما در واقع فمینیسم از جهل خانواده ها و زنان بهره برده و منشأ تفاوت حقوق زنان و مردان در جوامع ناشی از تفاوت های آنان در خلقت است نه محیط و شرایط.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha