چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
رضا نوری

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری گفت: در رابطه با گسترش حوزه فرهنگ تکلیف و مسئولیت ما شناخت استعدادها در این حوزه است.

به گزارش به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی،حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز، در دیدار با اعضای ستاد اجرایی هفدهمین جشنواره تئاتر استان، اظهار داشت: در جشنواره تئاتر باید همه مباحث دینی، انقلابی، اجتماعی و آسیب‌ها و مشکلات مردم مطرح شود.

وی افزود: در این راستا زبان هنر باید زبانی باشد که با آ ن بشود با همه مردم، بچه و بزرگ‌ترها حرف زد و ارتباط برقرار کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری بابیان اینکه جشنواره تئاتر باطنی دینی و انقلابی دارد اضافه کرد: حواسمان باشد که باطن این روح از بین نرود که اگر این روح از بین برود باید اسم دیگری بر روی جشنواره تئاتر بگذاریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری ادامه داد: نکته مهم دیگری که باید مطرح کنیم وجود استعدادهای زیادی است که در حوزه فرهنگ در این استان داریم و باید از این استعدادها به نحو احسن استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه فرهنگ در متن زندگی مردم جاری است و در حوزه فرهنگ هم ما استعدادهای درخشانی در استان داریم باید پیگیر بوده و این استعدادها را شناسایی کنیم.

امام جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: حوزه فرهنگ حوزه‌ای جهان‌شمول است نباید در این حوزه فقط به عده‌ای خاص پرداخت، بلکه باید طوری باشد که تمام مردم با آن در ارتباط باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری افزود: این تکلیف و مسؤولیت ما در قبال جامعه است که به سراغ افراد مستعد در هنرستان‌ها و مدارس رفته و در این زمینه استعدادیابی کنیم تا به این طریق حوزه فرهنگ گسترش یابد.

وی اظهار کرد: در حوزه فرهنگ ما باید به سراغ دیگران برویم به‌عنوان نمونه زمانی کسی مریض می‌شود و می‌داند که باید به سراغ دکتر برود ولی در حوزه فرهنگ این‌جوری نیست و ما باید به سراغ افراد رفته و استعدادیابی کنیم مثلاً ببینیم در استان چند بازیگر تئاتر داریم، لذا باید در این زمینه کادر سازی کرده آدم جذب و تربیت کنیم تا در مواقع ضروری دستانمان پر باشد از جوان‌های انقلابی متدین که یک نشاط و شوری را در جامعه ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha