سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام اهتمام

حوزه/ دوره مهارت های زندگی در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا ورزنه، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام حامد اهتمام در دوره مهارت های زندگی، در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) ورزنه استان اصفهان، اهمیت مشخص کردن هدف در زندگی را بیان کرد و ادامه داد: ارتباطات به طور کلی به ارتباط کلامی و غیر کلامی تقسیم می شود، در مهارت های ارتباط کلامی باید و نبایدهایی وجود دارد که باید به آنها توجه داشته باشیم. از جمله نباید ها که باید رعایت کرد: توهین، مقایسه، سرزنشهای زیاد، رک بودن، مسخره کردن ... و باید هایی که لازم است مورد توجه قرار گیرد عبارتند: احترام، مقام دیالوگ، توجه به فرد، امید دادن، همدلی.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با توضیح هر یک از این نکات اظهار داشت: توجه کردن به فرد مخاطب خیلی بیشتر از نکات دیگر باید مورد اهمیت قرار گیرد.در ارتباط با فرد مخاطب، باید به فرد توجه کنیم، در واقع نگاهی توام با محبت و با دقت داشته باشیم.

وی در ادامه به بیان مهارت های غیر کلامی پرداخت و گفت: یکی از مهارت های ارتباط در غیر کلام حالات صورت، حرکات فرا زبانی مانند بلندبودن تن صدا، زبان بدن، تعیین حریم شخصی، نگاه چشمی، لمس، ظاهر و پوشش است.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: باید برای روابط هر چه بهتر یکدیگر تلاش کنیم که هر روز بهتر و متفاوت تر بشود. هر چه بتوانیم از لحاظ کلامی و غیر کلامی مهارت های ارتباط را تقویت کنیم خانواده ای کارامد مستحکم و پویا خواهیم داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha