چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
کد خبر: 1055205
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
اخبار کوتاه

دیدار سرپرست بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان با امام جمعه دشتستان، دیدار امام جمعه عالیشهر با دانش آموزان، دیدار جمعی از بسیجیان با امام جمعه وحدتیه و برگزاری نشست بصیرتی با حضور امام جمعه بندر ریگ از مهمترین اخبار فرهنگی سیاسی استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، پیش از ظهر امروز امین آزادفر سرپرست بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان به همراه همکاران با حجت الاسلام مصلح امام جمعه دشتستان دیدار و گفت و گو کرد.

امام جمعه دشتستان در این دیدار ضمن تشکر از فعالیت های صورت گرفته با اشاره به ارزش و ثواب فراوان خدمت به خلق خدا، در فرهنگ قرآن و اهل البیت علیهم‌السلام بیان کرد: در قرآن کریم آمده است «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنینَ» خداوند متعال کسانی را که کار خیر و نیک انجام می‌دهند دوست می‌دارد و چقدر خوب است که انسان محبوب خدا باشد، پس با خدمت و کمک به همدیگر می‌توان به رضایت الهی و لذت‌های جاودان آخرت رسید.

حجت الاسلام حسن مصلح افزود: خدمت به مردم و مسلمانان از چنان جایگاهی برخوردار است که در برخی روایات در کنار ایمان به خدا از بالاترین خصلت‌ها شمرده شده است؛ چنانکه امام حسن عسکری علیه‌السلام می‌فرمایند: دو خصلت و حالتی که والاتر از آن دو چیز نیست، عبارتند از «ایمان و اعتقاد به خداوند، نفع رساندن به برادران دینی» پس خدمت به خلق همچون ایمان به خدا باعث صعود انسان به مقامات معنوی و جلب رضایت خداوند متعال می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر کسی حق و حقوق دیگران را پایمال کند و به وظیفه خود در قبال مردم جامعه عمل نکند، عقاب الهی متوجه او خواهد بود، اظهار داشت: وای به حال مسئولانی که فرصت خدمت به مردم به آنها داده شده اما قدر خود را ندانسته و به جای خدمت صادقانه، کم کاری کنند، زیرا نه تنها باید جوابگوی فرصت‌های از دست رفته‌شان باشند، بلکه در مورد تضییع حق و حقوق دیگران هم مورد سؤال و بازخواست قرار خواهند گرفت.

امام جمعه دشتستان در پایان به نقش حیاتی کادر پزشکی و درمانی در سلامت جامعه تاکید نمود و از تلاش و زحمات کادر درمان تشکر و قدردانی کرد.

دیدار امام جمعه عالیشهر با دانش آموزان

صبح امروز حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد امام جمعه عالیشهر به همراه معاون فرهنگی ستاد نماز جمعه ضمن حضور در دبستان پسرانه ادب با دانش دیدار کرد.

امام جمعه عالیشهر گفت: خداوند کسانی را که در مقابل ستمگران تسلیم نمی شوند و استقامت می کنند دوست دارد و آنها را یاری می دهد تا بر ظالمان پیروز شوند.

حجت الاسلام حمیدی نژاد افزود: اگر ما امروز در دنیا بعنوان یک کشور مهم و پیشرفته که در مقابل استکبار ایستاده است مطرح هستیم، بخاطر جوانهایی است که روزی مثل شما کودکان و نوجوانان بودند اما خوب درس خواندند و دانشمند شدند.

همچنین پس از این دیدار امام جمعه عالیشهر در جلسه شورای دانش آموزی مدرسه دبیرستان شهید سردار سلیمانی به جهت بررسی مسائل و مشکلات مدرسه دبیرستان شهید سردار سلیمانی در شورای دانش آموزی این مدرسه حضور پیدا کرد.

دیدار جمعی از بسیجیان با امام جمعه وحدتیه

در هفته بسیج مسئول حوزه مقاومت بسیج امام خمینی (ره) و جمعی از بسیجیان وحدتیه با حجت الاسلام صمصامی امام جمعه وحدتیه دیدار و گفت و گو کردند.

حجت الاسلام صمصامی امام جمعه وحدتیه در دیدار جمعی از بسیجیان گفت: باید تلاش شود که بسیج و بسیجی به زخارف دنیا آلوده نشود.

امام جمعه وحدتیه در این دیدار با بیان اینکه بالهای پرواز نظام جمهوری اسلامی ارتش عزیز و سپاه قهرمان است گفت: جان و روح جمهوری اسلامی ایران بسیج است.

حجت الاسلام صمصامی خاطرنشان کرد: بسیج در راستای اعتدال ارزش‌های نظام و استقرار امنیت از رهگذر فعالیتهای فرهنگی، اجتماعی و امنیتی، خود را به عنوان نهادی ضروری در بطن انقلاب اسلامی جای داده است.

جوانان انقلابی فریب رسانه ای و جنگ روانی دشمن را نخورند

حجت الاسلام سید عنایت هاشمی منش امام جمعه بندرریگ در نشست بصیرتی با اشاره به جنگ روانی دشمن برای ضربه زدن به نظام گفت: امروز دشمن با دروغ و فریب و جنگ روانی به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی است و لازم است جوانان انقلابی دروغ و فریب رسانه ای و جنگ روانی دشمن را بخورند بلکه آن را افشا کنند تا جوانان ما در دام دشمنان نیافتند.

وی افزود: جوانان متدین و انقلابی ما همواره خارچشم دشمن بوده و هستند و امروز هم با توکل بر خداوند و هدایت های رهبری عزیز در دفاع از دین و نظام و مقدسات در خط مقدم هستند و بحول و قوه الهی در این نبرد هم پیروز میدان ملت قهرمان ایران است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha