سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
طلاب جهادی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد حوزوی بحران و حوادث غیر مترقبه استان گفت: هر وقت به حضور طلاب و روحانیون جهادی در سطح استان نیاز بوده همه جانبه و به صورت تمام وقت تا انتها در خدمت مردم و مسئولین بوده ایم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، اولین نشست ستاد حوزوی بحران و حوادث غیر مترقبه کهگیلویه و بویراحمد عصر چهارشنبه با حضور مسئولان نهادهای حوزوی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی، مدیرکل و معاونین ستاد بحران استانداری، برخی از مسئولان گروه های جهادی و حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری معاون تبلیغ فرهنگی حوزه علمیه کشور در دفتر مدیریت حوزه علمیه استان تشکیل شد.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین صفدر پناهی مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته توسط حوزه استان، گفت: ستاد حوزوی بحران و حوادث غیر مترقبه به همراهی گروه های جهادی در لبیک به ندای مقام معظم رهبری مبنی بر حضور نیروهای فعال جهادی و انقلابی در حوزه علمیه تشکیل شد.

وی بیان کرد: اگر اتفاقی در سطح استان نظیر زلزله سی‌سخت رخ دهد گروه‌های جهادی حوزه علمیه در کنار مسئولین و همراه مردم آسیب دیده پا به رکاب خواهند بود و شاهد بازخوردهای بسیار مثبت مردمی از حضور روحانیت در این زمینه بوده ایم.

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هر وقت که به حضور طلاب و روحانیون در سطح استان نیاز بوده ما همه جانبه و به صورت تمام وقت تا انتها در خدمت مردم و مسئولین بودیم.

گروه‌های جهادی طلاب پای کار مشکلات مردم

حضور گروه‌های جهادی در بحران‌ها

حجت‌الاسلام غفاری مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد هم در این جلسه گفت: با آموزش این طلاب می‌توانیم در کنار امدادگران هلال احمر بحث‌های احکام امدادی را عملا انجام دهند.

وی بیان کرد: خوشبختانه طلاب جهادی حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد بدون انعقاد تفاهم‌نامه یا دعوت‌نامه در بحث کرونا، سیل و زلزله حضور جدی و موثری داشتند که طی مراسمی از آنها تجلیل شد.

غفاری اظهار کرد: جمعیت هلال احمر ظرفیت‌های زیادی دارد که می‌توانیم در خدمت عزیزان طلبه و حوزوی باشند.

گروه‌های جهادی طلاب پای کار مشکلات مردم

فعالیت گروه های جهادی حوزوی موفق بود

حجت‌الاسلام ابراهیم بهشت مسئول گروه جهادی شهید میثمی حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمدهم در این جلسه اظهار کرد: فعالیت گروه های جهادی حوزوی در زمان کرونا موفق بود و در سخت‌ترین لحظات در کنار خانواده های مصیبت دیده حضور داشتند و طلبه‌ها اولین میت کرونایی را غسل و کفن کردند.

مدیر مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا (ع) یاسوج عنوان کرد: گروه‌های جهادی حوزوی در سایر زمینه‌ها مانند زلزله، موکب، رزمایش‌ها، هیأت و ... نیز حضور پررنگی داشتند.

حجت‌الاسلام بهشت با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه در بحث تامین زیرساخت‌ها اولیه مشکل دارد، افزود: حداقل امکانات لازم برای گروه‌های جهادی حوزوی مهیا نیست.

مسئول گروه جهادی شهید میثمی حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمدبا بیان اینکه ما تشکیلاتمان در کل استان فعال است، ادامه داد: اداراتی که اردوهای جهادی‌ دارند هر جا که نیاز باشد ما آمادگی داریم به آنها کمک کنیم.

گروه‌های جهادی طلاب پای کار مشکلات مردم

از ظرفیت طلبه ها در ستاد بحران استفاده شود

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم افتخاری مدیر حوزه علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست اظهار کرد: طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران استان علاوه بر تولید ماسک و لباس‌های کرونایی‌ برای بیمارستان‌ها در بحث غسل و تدفین اموات کرونایی، فعالیت‌های خیلی خوبی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه اوایل در برخی جاها حتی اموات کرونایی را بدون غسل تدفین می‌کردند، ادامه داد: خوشبختانه در استان ما جلسات مفصلی به ویژه در شهرستان گچساران داشتیم و اساتید خواهر از همان ابتدا پای کار بودهند و به خوبی فعالیت کردند.

مدیر حوزه علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که طی دو سال گذشته در بعضی از جلساتی داشتیم، بحث ثبت و آمار گروه‌های جهادی بود.

وی تاکید بر اینکه که قبلا توافقی شده بود تا یک نفر از ستاد بحران حوزوی در جلسات استانداری حضور داشته باشد، افزود: این مسئله پیگیری شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در مواقع غیر بحران با برنامه ریزی‌های لازم نقطه‌ هدفی برای گروه های جهادی مشخص شود تا محرومیت‌زدایی در مناطق موردنظر صورت بگیرد.

گروه‌های جهادی طلاب پای کار مشکلات مردم

اعلام آمادگی همکاری ستاد بحران با نهادهای حوزوی

در ادامه دکتر سعید نیک روز مدیرکل ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد اظهار: استانداری استان که متولی ستاد بحران است تعامل و همکاری خوبی را با دوستان در بخش‌های مختلف داشته است.

مدیرکل ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آمادگی لازم و کامل را داریم که نهایت همکاری را با گروه های جهادی داشته باشیم.

گروه‌های جهادی طلاب پای کار مشکلات مردم

۲۰ گروه جهادی طلاب در سطح استان فعالیت میکنند

حجت‌الاسلام سیاوش علیزاده مسئول بسیج طلاب و روحانیون کهگیلویه و بویراحمد هم در جلسه ستاد حوزوی حوادث غیر متقربه استان، گفت: در سامانه ۲۰ گروه جهادی طلاب در سطح استان داریم که از این تعداد ۱۲گروه ثبت سامانه‌ای و مابقی نیز در حال ثبت هستند.

وی بیان کرد: گروه‌های جهادی در مواقع مختلف و جاهایی که واقعا نیاز بود، در سطح استان و سایر استان‌ها مانند سیل خوزستان، سیل لرستان، زلزله سی‌سخت و خود استان نیز قریب به بیست منزل مسکونی برای نیازمندان ساخته‌اند.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در کل استان‌ها گروه‌های جهادی مختلفی اعم از خواهر و برادر داریم خصوصا گروه‌های جهادی خواهر که کارهای بسیار مفیدی را در سطح استان انجام دادند.

وی با تأکید بر اینکه طلاب به ویژه طلبه های جهادی در استان کهگیلویه و بویراحمد واقعا پای کار هستند، افزود: گلایه‌ای که طلاب جهادی دارند این است که تنها در بحران‌ها به ما می‌گویند گروه جهادی تشکیل بدهید و بعد از آن ما را رها می کنند.

وی تأکید کرد: برخی مراجعه می‌کنند که ما می‌خواهیم گروه‌های جهادی تشکیل دهیم، اما برای تشکیل گروه‌های جهادی نیز قوانین مربوط به خود را دارد که باید این قوانین رعایت شود، باید کمتر از ده نفر نباشند، پرونده بسیجی داشته باشند، استعلام داشته باشند و استعلام آنها پذیرفته شود.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: هر حوزه‌ علمیه می‌تواند یک گروه جهادی داشته باشد و هر گروهی که شرایط لازم را داشته باشد ما می‌توانیم ثبت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha