پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
ریحانة الرسول ارومیه

حوزه/ استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: قرآن کریم زن و مرد را لباس همدیگر و زن را مایه آرامش مرد معرفی می‌کند، در حالی که در کتب تحریف شده مسیحی‌ها زن منشأ شرّ معرفی شده، حال آنکه دیدگاه اسلام این است که از دامن زن مرد به معراج می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام رضا میرزایی استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی روز گذشته در مراسم گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار که در مدرسه علمیه ریحانة الرسول(س) ارومیه برگزار شد، با اشاره به اغتشاشات اخیر اظهار داشت: اولین بار عبدالله اوجالان رهبر گروه تروریستی پ ک ک شعار زن، زندگی آزادی را مطرح کرد و البته بیشترین طرفدار این نظریه به دلیل آزادی دسترسی مردان هوس باز به زنان، مردان هستند.

وی با اشاره به تفکر اسلام در مورد زن و میدان دادن انقلاب به بانوان، افزود: هم اکنون بیش از ۵۰٪ دانشجویان و ۳۰٪ درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند و ۹۵٪ متخصصان زنان و زایمان در کشور خانم هستند، که چنین آمار و ارقامی در دیگر کشورها بی‌سابقه است.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: تعریف اسلام از آزادی به معنی مساوی بودن زن و مرد در همه موارد نیست، به عنوان مثال زن به دلیل داشتن روحیه لطیف، جسمانی و روحانی برخلاف مرد نمی‌تواند برخی شغل‌ها را بپذیرد و این خیلی بد است که بعضی خانم‌ها وجود مرد را کامل‌تر در نظر می‌گیرند و دائم مطرح می‌کنند که باید شبیه به آن‌ها بشوند، چرا که هر کسی در جایگاه خود کامل‌تر است.

وی یادآور شد: برخی در مقابل دیدگاهی که می‌گوید برخی مشاغل سخت برای خانم موجب فرسودگی می‌شود و با طبیعتش سازگار نیست، می‌گویند، با تمرین و تکرار عادی می‌شود در حالی که این درست نیست و در کشورهای خارجی مشاهده می‌کنیم خانم‌ها در ورزش‌های بسیار سخت مشغول فعالیت هستند که آسیب زاست، چرا که این زن فردا می‌خواهد مادر باشد و برای این کار مهم نیاز به روحیه زنانه و مادرانه دارد.

حجت الاسلام میرزایی بیان داشت: شهید مطهری می‌فرمایند: حقوق زن و مرد باید برابر باشد، اما این تساوی به معنای تشابه نیست و تشابه حقوق خیلی وقت‌ها عین ظلم است.

وی اضافه کرد: ازدیدگاه قرآن سرشت زن و مرد واحد است و در قرآن دستیابی زن به کمالات معنوی همانند مرد است و هر دو به این مقامات می‌توانند برسند که شخصیت‌هایی چون حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(س) نمونه بارز آن می‌باشند.

مسئول بنیاد مهدویت آذربایجان غربی گفت: قرآن کریم زن و مرد را لباس همدیگر و زن را مایه آرامش مرد معرفی می‌کند، در حالی که در کتب تحریف شده مسیحی‌ها زن منشأ شر معرفی شده، اما در مقابل دیدگاه اسلام این است که از دامن زن مرد به معراج می‌رود.

وی با بیان اینکه تفاوت‌هایی بین زن و مرد وجود دارد اما این به معنای ظلم و نابرابری نیست، اظهار داشت: زن و مرد بر اساس آنچه در خلقت آن‌ها قرار داده شده، دارای توانایی‌ها، حقوق، تکالیف و وظایفی هستند و تفاوتی در انسان بودن آن‌ها نیست.

حجت الاسلام میرزایی با اشاره به اینکه تمایلات انسان به دو دسته نفسانی و متعالی تقسیم می‌شود، تصریح کرد: اگر مقصود مدعیان آزادی از این امر، آزادی در تمایلات شهوانی و حیوانی باشد، این خارج شدن از دایره خداوند و تقدیم کردن وجود به شیطان و عین حیوانیت است.

وی افزود: آنهایی که برای اولین بار شعار زن زندگی آزادی را سر دادند، همسرانشان را کتک می‌زدند و دخترانشان به خاطر تجاوز پدر به دختر، مجبور به خودکشی می‌شدند.

وی یادآور شد: ویل دورانت می‌گوید: سال ۱۸۵۰ همزمان با انقلاب صنعتی، سرمایه‌داران به کارگر ارزان قیمت نیاز داشتند و در مجلس تصمیم گرفتند که مالکیت زن‌ها مانند ارث و درآمد آنها را قانونی کنند، که پیش از این در کشورهای اروپایی زنان چنین حقوقی نداشتند.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: به کسانی که ایراد می‌گیرند در صدر اسلام چرا برده می‌گرفتند، می‌گوییم، اسلام به تعلیم اخلاقی برده تأکید کرده و برده را به بهانه‌های مختلف آزاد می‌کند اما در انگلیس، سوئیس و ولز که کشورهای پیشرفته و از نظر آنها متمدن و پرچم آزادی زن را در دست گرفته‌اند هنوز هم برده جنسی وجود دارد و آنها دختران و زنان را می‌فروشند.

وی با بیان اینکه اسلام می‌خواهد زن را به تعالی و رشد برساند، گفت: در ایران بعد از ۱۴۰۰ سال انقلابی شکل گرفته و در رأس آن مرجع تقلیدی آن را به رفراندوم گذاشته است که ۹۸٪ مردم موافق آن بودند، موضوعی که در تاریخ سابقه نداشته انقلابی به همه پرسی گذاشته شود، انقلابی که شهدای بسیاری برای دفاع از آن خون خود را تقدیم کردند.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدی IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    0 0
    بانوی ایرانی را محترم بشماریم و با فشار گرانی، سفره اش را خالی نکنیم!
    • ایمان و تقوی IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      0 0
      با ایمان و تقوی هم گرامی بودن حاصل می شود و هم برکت می آید.