جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت‌الله سعیدی

حوزه/ تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه پرستاری یک فعالیت بسیجی است، گفت: پرستار از جانش مایه می گذارد تا جان دیگری را حفظ کند و این یکی از آموزه‌های دینی ماست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدمحمد سعیدی در مراسم تکریم پرستاران درمانگاه حرم مطهر بانوی کرامت که امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، تقارن هفته بسیج با روز پرستار را معنا دار دانست و اظهارکرد: نامگذاری میلاد حضرت زینب سلام الله علیها به عنوان روز پرستار الهام گرفته از نقش این شخصیت بزرگ در مراحل مختلف زندگی‌شان است.

وی با بیان اینکه حضرت زینب سلام الله علیها در سن ۴ سالگی پرستار مادرشان بودند، گفت: بعد از ضربت خوردن امیرالمؤمنین علیه السلام هم پرستاری از پدر بر عهده حضرت زینب سلام الله علیها بود و بعد هم پرستار برادرشان امام حسن علیه السلام بودند و در جریان کربلا هم اوج پرستاری ایشان به ویژه نسبت به امام سجاد علیه السلام در بستر بیماری بود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه پرستاران به لحاظ نوع کارشان باید بصیرت، صبر و اهتمام بیشتری نسبت به سایر افراد داشته باشند، گفت: اگر ما دشمن را در یک جبهه فرض کنیم پرستار دقیقا در جبهه مقابل او است و از انسان ها محافظت و پرستاری می کند.

وی با بیان اینکه پرستاری یک فعالیت بسیجی است، گفت: پرستار از جانش مایه می گذارد تا جان دیگری را حفظ کند و این یکی از آموزه‌های دینی ما است.

سعیدی با اشاره به اینکه در اسلام پرستاری به عنوان یک وظیفه و رسالت مطرح است، افزود: وظیفه ما است که قهرمانان عرصه پرستاری را برجسته کنیم و با استفاده از ظرفیت هنر و رسانه نگذاریم دشمن برای ما قهرمان سازی کند و ارزش های اصیل ما را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه پرستاران افتخار کشور هستند، گفت: پرستاری یک کار مادرانه است و باید قدردان زحمات این قشر فداکار و دلسوز باشیم.

گفتنی است در این نشست از پرستاران درمانگاه حضرت معصومه سلام الله علیها تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha