جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام‌جمعه سلفچگان

حوزه/ فتنه اخیر نشان داد که جماعت وطن‌فروش داخلی و خارجی چگونه از کوچک‌ترین ناکامی ملت ایران حتی در حد یک باخت فوتبالی خوشحال می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، امام‌جمعه سلفچگان گفت: فتنه اخیر نشان داد که جماعت وطن‌فروش داخلی و خارجی چگونه از کوچک‌ترین ناکامی ملت ایران حتی در حد یک باخت فوتبالی خوشحال می‌شوند.

حجت‌الاسلام غروی در خطبه‌های امروز نمازجمعه این شهر با اشاره به رعایت آموزه‌های دینی و اخلاقی در جامعه اظهار داشت: پرهیز از گمان بد به یکدیگر بردن در جامعه اسلامی و قضاوت‌های عجولانه و غلط باید همواره رعایت شود.

وی ادامه داد: جامعه‌ای که در آن خوش‌بینی، گمان خوب به یکدیگر و پرهیز از قضاوت‌های غلط باشد آن جامعه جامعه‌ای پر از آرامش، اعتماد و سراسر مهر و محبت به یکدیگر است.

حجت‌الاسلام غروی افزود: اما اگر در یک جامعه، خانواده، محیط کار گمان بد به یکدیگر فرهنگ شود و پیرامون یکدیگر گمان بد صورت گیرد، بی‌تردید این گمان بد و قضاوت‌های غلط منشأ رفتارهای غیراخلاقی و غیرشرعی خواهد شد.

وی با اشاره به روایت‌هایی در خصوص گمان‌های بد و قضاوت‌های غلط در تاریخ اسلام ابراز داشت: اولین آن‌ها در زمان امیرالمؤمنین (ع) بود. زمانی که علی بن ابی‌طالب (ع) در محراب مسجد کوفه شهید شد، این‌قدر تبلیغات علیه ایشان شده بود که برخی تعجب می‌کردند که ایشان در مسجد چه‌کار می‌کرده؟ مگر ایشان اهل نماز بوده؟ این‌قدر فضای تبلیغی و گمان‌های بد و قضاوت‌های عجولانه وجود داشته است.

امام‌جمعه سلفچگان افزود: در زمان امام حسن مجتبی (ع) که ایشان کار بسیار بزرگی برای جهان اسلام انجام داد و نگذاشت دو گروه مسلمین مقابل هم قرار بگیرند و یک کشتار اسلامی صورت بگیرد و با یک نرمش و یک کار قهرمانانه اسلام را نجات داد به‌طوری‌که ساحت مقدس رسول‌الله (ص) وقتی که می‌خواست از امام حسن (ع) نام ببرد، می‌فرمودند: اگر عقل به طور مرئی و ظاهری می‌خواست ظهور کند در قالب امام حسن (ع) طلوع می‌کرد، این‌قدر دارای عقل بالا است، ایشان این کار بزرگ کردند؛ ولی برخی قضاوت می‌کردند و نسبت به ایشان می‌گفتند «یا مذل المؤمنین» ای ذلیل کننده مؤمنین و می‌شود قضاوت غلط و عجولانه.

وی ادامه داد: نمونه دیگر می‌شود امام صادق (ع) که چقدر کمک به مردم می‌کرد، شبانه‌روز دستور می‌داد کمک به مردم کنید، بسیاری از اقوام خودِ آقا بر ایشان خورده می‌گرفتند که شما به ما کمک نمی‌کنید و ایشان چیزی نمی‌گفت. تا بعد از آنی که شهید شد دیدند آن مستمری و آن کمک‌ها قطع شد، بررسی کردند و دیدند تا امام صادق (ع) آن کمک‌ها را می‌کردند.

امام‌جمعه سلفچگان بیان داشت: این روحیه خوش‌بینی نسبت به هم نگاه مثبت به هم عدم قضاوت‌های عجولانه، بلکه حفظ حرمت مؤمن، «حرمت المؤمنُ اَعظَمُ حَرَمهُ مِنَ الکعبه» حفظ حریم و حرمت یک انسان مؤمن از حفظ خانه خدا بالاتر است.

وی افزود: لذا باید زبان‌ها کنترل باشد، گمانمان نسبت به هم بد نشود، به هم خوش‌بین باشیم، دل‌ها به هم نزدیک باشد در جامعه اسلامی و قضاوت‌های غلط و عجولانه نسبت به هم نکنیم؛ چه در خانه، مرد نسبت به زن و زن نسبت به مرد، بچه‌ها نسبت به والدین و والدین نسبت به بچه‌ها و نه در محیط کاری و نه در جامعه.

حجت‌الاسلام غروی با اشاره به‌روز ۱۶ آذر؛ طلیعه استکبارستیزی دانشجویان ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب بیان کردند «از قول مرحوم شهید بهشتی، نقل کردند که ایشان فرمودند که "دانشجو مؤذّن جامعه است؛ وقتی که خواب بماند، مردم هم‌خواب می‌مانند"؛ این تعبیر خوبی است؛ شما دانشجویان می‌توانید بیدارکننده باشید، می‌توانید گفتمان‌سازی باشید، به‌هیچ‌وجه تصوّر نکنید که این کارهای دانشجویی شما، کارهای بی‌اثری است»

وی در ادامه به مسابقه آخر ایران در جام جهانی اشاره کرد و گفت: باخت ایران به آمریکا با نتیجه یک بر صفر روی دیگری هم داشت، تعدادی از اوباش پس از به صدا در آمدن سوت پایان مسابقه، به خیابان‌ها آمده و بابت برد آمریکا و باخت ایران به ابراز خوشحالی و شادمانی پرداختند، در یکی از فیلم‌هایی که از این وطن‌فروشان منتشر شده، آنها با در دست‌داشتن پرچم آمریکا، شعار زنده‌باد آمریکا سر می‌دهند. در تصاویر دیگری نیز که از سنندج منتشر شده، گروهی از وطن‌فروشان که تا دیروز خود را عزادار مهسا امینی می‌خواندند، با حضور در خیابان‌ها به‌خاطر باخت تیم ملی فوتبال ایران با رقص و آواز خوشحالی کردند.

امام‌جمعه سلفچگان تأکید کرد: با جمهوری اسلامی که هیچ؛ جماعتی که با ناکامی وطن خود خوشحال می‌شوند، بویی از ایمان نبرده‌اند.

وی ادامه داد: جماعت خوشحال و رقاص در خیابان همان‌هایی هستند که می‌گفتند ما به‌خاطر جوانان معترض کشته شده عزادار هستیم و از خوشحالی مردم بعد از پیروزی شیرین برابر ولز و یا شادمانی بازیکنان بعد از گل‌ها عصبانی بودند!

حجت‌الاسلام غروی تصریح کرد: فتنه اخیر نشان داد که جماعت وطن‌فروش داخلی و خارجی چگونه از کوچک‌ترین ناکامی ملت ایران حتی در حد یک باخت فوتبالی خوشحال می‌شوند.

وی افزود: خوش‌خیال‌ها و آنها که نظریه‌پرداز توهم توطئه هستند، به این موضوع دقت کنند، ملت ایران مسیر رو به قله خود را پرسرعت ادامه می‌دهد؛ اما درس بزرگ بازی‌های ایران در مقابل آمریکا و انگلیس این بود که اگر به نیت اهداف نازل مثل تساوی وارد میدان بشویم، با شکست مواجه می‌شویم، اگر از فرصت‌های هرچند محدود قدردانی نکنیم، باید حسرت آن را بخوریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha