پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 1057855
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
رئیس جمهور

رئیس جمهور در دانشگاه تهران گفت: آذر نماد مبارزه با ابردیکتاتور عالم آمریکاست؛ لعن و نفرین بر آمریکا باد که داعش را درست کرد و بعد اسلحه به دست تروریست‌ها داد تا مردم بی گناه و یک کودک را در حرم مطهر شاهچراغ(ع) به همراه پدر و مادرش به شهادت برسانند.

آیت الله به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور دقایقی پیش در دانشگاه تهران ۱۶ آذر را روز ایجاد امید برای کشور دانست و اظهار کرد: این روز نماد و نمود برای فکر، بالندگی و شناخت شرایط و وضعیت برای دانشگاه‌هاست‌.

رئیس جمهور اظهار با تأکید بر این که دانشگاه اتاق فکر و مرکز مشاوره است، افزود: من به ارتباط دانشگاه و دولت باور دارم و دانشجویان‌ باید برای حل مسائل دولت را یاری دهند.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: برخی توصیه کردند امروز دانشگاه نیایم و یا حداقل دانشگاه تهران نیایم؛ ولی من گفتم دنبال تعطیلی علم و دانشگاه نیستم بلکه به دنبال گشایش هستم.

وی با تأکید بر اینکه «اعتراضات را باید شنید و همواره ما برای شنیدن‌ حرف‌های دانشجویان‌ مصمم هستیم» اظهار کرد: اعتراض یا اغتشاش فرق دارد؛ اعتراض موجب اصلاح امور و کمال می‌ شود و اغتشاش موجب تخریب و یاس آفرینی است.

وی با یادآوری اینکه «آمریکایی ها دنبال تخریب هستند و می خواهند به‌ جای شکل‌گیری ایران قوی یک ایران تخریب شده درست شود» بیان کرد: آنها می خواهند اینجا سوریه و افغانستان شود، ولی اشتباه محاسباتی کردند و مردان و زنان فرهیخته ایرانی چنین اجازه‌ای به آنها نمی دهند.

رئیسی خطاب به آمریکایی ها تاکید کرد: ۳۵ هزار معلول نتیجه لشکرکشی‌های شما به افغانستان است ولی با کمال تعجب دم از زندگی می‌زنید. شما می‌خواهید به مردم ایران زندگی بدهید؟!

رئیس جمهور تاکید کرد: مستبدترین‌ و دیکتاتورترین حکومت‌ آمریکاست و ۱۶ آذر نماد مبارزه با ابردیکتاتور عالم آمریکاست؛ لعن و نفرین بر آمریکا باد که داعش را درست کرد و بعد اسلحه به دست تروریست‌ها داد تا مردم بی گناه و یک کودک را در حرم مطهر شاهچراغ(ع) به همراه پدر و مادرش به شهادت برسانند.

رئیسی ایجاد آشوب‌برای ایجاد ناامنی و تعطیلی دانشگاه‌ها و توقف تولید و ناامید کردن مردم را هدف دشمنان دانست و خطاب به دانشجویان گفت: در این شرایط فرزندان عزیزم! تمام تلاش ما باید بر امیدوار کردم هر چه بیشتر مردم باشد.

رئیس جمهور اظهار کرد: نشاط و مشارکت اجتماعی و امید مردم در گروه آن است که هر کسی که مشغول خدمت به مردم است، دشمن را روز به روز نا امیدتر و مایوس تر کند؛ دیدید به‌خاطر تعارف یک مغازه‌دار در کردستان چه بر سر او آورند؟ چه کسی دیکتاتور است؟ دیکتاتور کسی است که مردم عزیز ما را تهدید و تحریم می‌کند و کسی که زندگی مردم را به خطر می اندازد اما به دروغ دم از زندگی می‌ زند.

آیت الله رئیسی خاطر نشان کرد: مشکلات اقتصادی هست اما آشوب‌ها ربطی به مشکلات اقتصادی ندارد و دلیل عدم همراهی مردم و دانشجوی ما با این آشوب‌ها هم این است که متوجه پشت پرده این حرکات هستند و آنها را ناکام گذاشته و خواهد گذاشت.

رئیس جمهور تاکید کرد: هیچ‌کدام از وعده‌هایمان‌ را فراموش نمی‌کنیم‌ و دولت می‌خواهد صادق الوعد باشد.

تکمیل می شود...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha