سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
فریدن

حوزه/ نشست «الگو برداری از بصیرت حضرت زهرا(س) در ولایت مداری ایشان»، در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) فریدن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، فاطمه زهرا حسینی در نشست «الگو برداری از بصیرت حضرت زهرا(س) در ولایت مداری ایشان»، در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) فریدن با بررسی مقاله «حضرت زهرا(س)، الگوی بصیرت در ولایتمداری»، گفت: نگاه به پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) فقط نباید جنبه عاطفی و معنوی داشته باشد بلکه به جنبه های دیگر شخصیتی این بزرگواران باید بپردازیم، یکی از این ابعاد جایگاه رهبری و امامت ایشان است.. بنابراین باید با بصیرت که قوه ای است در قلب هر شخص که به نور قدسی منور بوده و به وسیله آن حقایق اشیاء امور را درک می کند این جایگاه شخصیتی ائمه را درک کرد.

استاد حوزه خواهران در ادامه با اشاره به ارکان ولایت حضرت علی(ع) خاطر نشان کرد: حضرت زهرا (س) و پیامبر(ص) دو رکن از ارکان ولایت امیر المومنین بودند، پیامبر (ص) که معرفی موقعیت امام علی(ع) را در اجتماع را به عنوان ولی و امام برعهده داشتند و حضرت زهرا (س) هم که حمایت و دفاع از ولایت را عهده دار بودند لذا کارهای بسیار مهمی در حمایت از ولایت از جمله نقل روایت ها درباره جانشینی امام، یادآوری واقعه غدیرخم، نارضایتی ایشان از شیخین، رد بیعت با خلیفه، گریه های شبانه، انتقاد شدید از زنان مهاجر و انصار، آرزوی مرگ، دفن شبانه و.... انجام دادند.

وی در پایان گفت: اقدامات حضرت زهرا(س) در ایام حیات شان بهترین الگو برای امروز هر مسلمانی در ولایت مداری است تا بر اساس آن بتواند به تکلیف دینی خویش عمل کند و مدافع حریم ولایت باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha